علاقه ویژه سردار سعید محمد به رمزارز ملی

سعید محمد که اکنون مشاور رئیس‌جمهور و دبیرشورای عالی مناطق آزاد است در هشتمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه باز هم از جنگ اقتصادی، جهادگران اقتصادی و شرایط تحریم گفت.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از اقتصادنیوز، سعید محمد که امروز مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد است، اولین بار نیست که به موضوع رمز ارز ها در ایران اشاره می‌کند. او از سال 98 در قرارگاه خاتم الانبیا ایده‌ دور زدن تحریم ها به کمک ارز های دیجیتال و راه اندازی پیمان‌های پولی چند جانبه را داشته است. موضوعی که در زمان کاندید شدن او در انتخابات 1400 هم مطرح شد، این بار به شکلی دیگر با محوریت مناطق آزاد بیان شده است.

عبور از تحریم با ارز دیجیتال

  • اسفند 1398 – سعید محمد به عنوان فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا

سعید محمد، در اسفند سال 1398 به عنوان فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا از رمز ارز ها گفته بود. او علاوه بر اشاره به جنگ اقتصادی و  سنگ اندازی‌های تحریمی آمریکا، در نمایشگاه رونق تولید گفته بود:

درخواست ایجاد مکانیزم تهاتر برای عبور از شرایط تحریم هستیم و درخواست فعال سازی استفاده از رمز ارز ها را داریم و می‌خواهیم پیمان‌های پولی دو یا چند جانبه راه بیفتد.

تولید رمز ارز ملی و ایرانی

  • اردیبهشت 1400 – سعید محمد به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری

در انتخابات 1400 همزمان با کاندید شدن سعید محمد برای ریاست جمهوری، او درباره رمز ارز ها مجددا صحبت کرد. در کنفرانس‌های خبری و مصاحبه‌های خود اعلام کرد که رمز ارز ها در شرایط تحریمی ایران کمک کننده خواهند بود:

رمز ارز ها یکی از موضوعاتی هست که در شرایط فعلی می‌تواند به جمهوری اسلامی ایران کمک کند، هم در بحث تحریم ها و هم تولید ارز و ارز آوری. دولت باید قوانین رمز ارز ها را طراحی کند. برنامه من تولید رمز ارز داخلی است تا ریسک ها را کاهش دهیم. انشاالله بتوانیم رمز ارز ایرانی تولید کنیم و در سطح جهانی آن را عرضه کنیم.

رمز ارز ملی در مناطق آزاد

  • آذر 1400 – سعید محمد به عنوان مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد

سعید محمد که اکنون مشاور رئیس‌جمهور و دبیرشورای عالی مناطق آزاد است در هشتمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه باز هم از جنگ اقتصادی، جهادگران اقتصادی و شرایط تحریم گفت. دبیر شورای عالی مناطق آزاد این بار علاوه بر رمز ارز ها از فناوری بلاکچین یا همان زنجیره بلوک هم صحبت کرد، اما با تهسیل مبادلات بین مناطق یا شاید همان دور زدن تحریم ها:

هدف ما رسیدن به مناطق آزاد نسل هفتم است،  نسل استفاده از هوش مصنوعی و زنجیره بلوکی. از جمله اقداماتی که در این مرحله به دنبال آن هستیم، اهمیت موضوع ارز دیجیتال هم هست، به دنبال ایجاد پلتفرم طراحی دیجیتال هستیم و پیشنهاد راه اندازی رمز ارز ملی در مناطق آزاد برای تسهیل مبادلات بین مناطق را دنبال می‌کنیم.

حال باید دید ساخت رمز ارز ملی، رمز پول بانک مرکزی، CBDC و یا هر توکن و کوین متمرکز ایرانی، که سال‌هاست در باره آن صحبت می‌شود، چگونه می‌تواند تحریم ها را دور بزند و آیا این کار ممکن است یا خیر.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.