لپ‌تاپ استوک بخریم یا نخریم؟

به نظر می‌رسد با افزایش قیمت لپ‌تاپ، خرید و فروش لپ‌تاپ‌های استوک یا همان دست دوم با قیمت‌‌های پایین در حال افزایش است. آیا لپ‌تاپ دست دوم و کارکرده بخریم؟

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از تجارت نیوز، مدتی است که آمار خرید و فروش لپ‌تاپ‌های دست دوم یا استوک در میان مردم در حال افزایش است. اما بسیاری از مردم برای خرید کالای دست دوم (استوک) تا حدود زیادی تردید دارند.

افزایش قیمت لپ‌تاپ‌های نو در کشور،  باعث شده خرید و فروش لپ‌تاپ دست دوم به نسبت قبل رونق بیشتری به خود بگیرد و خیلی از افراد  ترجیح می‌دهند لپ‌تاپ‌های استوک یا کارکرده را خریداری کنند. اما لپ‌تاپ دست دوم بخریم یا نه؟

لپ‌تاپ استوک همیشه کارکرده نیست

لپ‌تاپ استوک همیشه کارکرده یا دست دوم نیست. چرا که از محصولات استوک معمولا کمتر از ۳۰ روز استفاده شده‌ است. به این معنا که خریداران این محصولات پس از گذشت چند روز به هر دلیلی کالای خود را مرجوع کرده‌اند و به دلیل باز شدن بسته‌بندی آن‌ها، به این محصولات استوک گفته می‌شود.

بنابراین این امکان وجود دارد که یک لپ تاپ دست دوم یا استوک، دست نخورده و کاملاً نو باقی مانده و از کیفیت نرم‌افزاری و سخت افزاری بسیار خوبی برخوردار باشد.

قیمت‌های مناسب

یکی از مهم‌ترین دلایلی که افراد به دنبال خرید لپ‌تاپ‌های استوک می‌روند قیمت مناسب آن‌ها است. چرا که حتی اگر لپ‌تاپ در حد نو هم باشد، قیمت آن با محصول نو و مشابه تفاوت زیادی دارد.

در حال حاضر قیمت انواع لپ‌تاپ‌ با برندهای مختلف، افزایش زیادی داشته است. در حالی که با وجود لپ‌تاپ‌های دست دوم و استوک افراد می‌توانند با قیمت‌های زیر ۱۰ میلیون تومان هم لپ‌تاپ داشته باشند.

بهترین برند برای خرید لپ‌تاپ دست دوم

براساس گزارش‌های به دست آمده برندهای تولید کننده لپ‌تاپ در جهان مانند ایسوس، اچ‌پی، دل، ایسر و سونی همواره لپ‌تاپ‌های مناسبی تولید کرده‌اند که تا سال‌های زیادی دوام آورده‌اند. بنابراین تفاوت چندانی میان برند لپ‌تاپ‌های استوک وجود ندارد.

هر فرد می‌تواند با توجه به نیاز‌های خود و ویژگی‌‌ مدل‌های یک لپ‌تاپ استوک، اقدام به خرید لپ‌تاپ از هر برندی بکند. اما باید به این نکته توجه کرد که خرید لپ‌تاپ‌های دست دوم و استوک دارای مشکلاتی هم هستند که نیاز  به دقت و داشتن اطلاعات کافی از دستگاه مورد نظر است.

حضوری خرید کنید

افزایش فروشگاه‌های آنلاین و خرید اینترنتی باعث شده که افراد نتوانند از سالم بودن یک محصول به طور مطمئن شوند. اما بهتر است افراد برای خرید دستگاه‌های همچون لپ‌تاپ‌های استوک حتما حضوری خرید کنند.

خرید حضوری این امکان را افراد می‌دهد که از سلامت دستگاه مطمئن شوند. برای خرید لپ‌تاپ دست دوم تست سلامت ظاهری، باتری، نمایشگر، پورت و اتصالات، صفحه کلید و تاچ‌پد و… ضروری است.

افراد با داشتن اطلاعات کافی درباره یک برند و تست لپ‌تاپ‌های کارکرده می‌توانند با قیمت‌های مناسب و به صرفه، لپ‌تاپ‌های مناسبی یافت و خریداری کنند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.