عکس| دربی جنجالی 50 سال پیش که پرسپولیس ترک زمین کرد!

دو تیم استقلال و پرسپولیس در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر به مصاف یکدیگر خواهند رفت. جدالی سنتی که تاریخچه آن به شش دهه قبل باز می‌گردد.

به گزارش تازه نیوز، در بیست‌و‌هفتم دی ۱۳۴۹ دو تیم استقلال و پرسپولیس در چارچوب رقابت‌های جام منطقه‌ای به مصاف هم رفتند که این بازی در حالی که یک- یک مساوی در جریان بود به دلیل اخراج دو بازیکن پرسپولیس و درگیری با داور مسابقه نیمه تمام باقی ماند.

ورزشگاه امجدیه میزبان ۲۰ هزار تماشاچی با قضاوت زنده‌یاد ارشد برازنده بود. گل پرسپولیس را ابتدا حسین کلانی در دقیقه ۲ بازی به ثمر رساند اما استقلال یا همان تاج سابق در دقیقه ۷۶ توانست توسط عباس مژدهی گل مساوی را بزند. دو دقیقه پس از این گل زنده‌یاد محراب شاهرخی نقش بر زمین شد و حسین کلانی به شدت با داور مسابقه به بحث و جدل پرداخت که با کارت قرمز ارشد برازنده روبه‌رو شد. وقتی محراب شاهرخی از روی زمین بلند شد شروع به اعتراض کرد که چرا داور کلانی را اخراج کرده است و برازنده به او نیز کارت قرمز نشان داد. پس از این صحنه پرسپولیسی‌ها به نشانه اعتراض زمین مسابقه را ترک کردند و حاضر به ادامه بازی نشدند. فدراسیون فوتبال نیز استقلال را با توجه به اینکه پرسپولیسی‌ها زمین بازی را ترک کرده بودند سه- صفر برنده معرفی کرد.

این عکس مربوط به همان بازی است که جواد قراب مدافع راست استقلال را بین محراب شاهرخی و اصغر ادیبی بازیکن پرسپولیس نشان می‌دهد. عکس کوچک نیز مربوط به همان صحنه درگیری حسین کلانی با داور است که محراب شاهرخی را نقش بر زمین نشان می‌دهد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.