پا درد شبانه ممکن است نشانه چه بیماری باشد؟

پزشکان هشدار داده اند که پادرد شبانه هنگام خواب ممکن است علامت بالا بودن میزان کلسترول خون باشد.

به گزارش تازه‌نیوز، درست است که شب ها نشانه آرامش است و خوابیدن انرژی دوباره ای به شما می دهد، اما برخی افراد شب ها زمانی که به رختخواب می روند، از پادرد شکایت می کنند. شاید عده ای این دردها را به نوع خوابیدن یا زیاد روی پا ایستادن ارتباط می دهند اما پزشکان هشدار داده اند که این پادردها را نباید نادیده گرفت بلکه یک علامت هشداردهنده است که می تواند نشانه بالا بودن کلسترول خون باشد.

با وجود این که بالا بودن کلسترول خون روی سلامت بدن تأثیر منفی می گذارد، اما معمولا با علامت و نشانه خاصی همراه نیست که افراد به راحتی متوجه افزایش کلسترول در خون خود شوند. به بالا رفتن کلسترول بد LDL که در دیواره های عروق خونی تشکیل می شود، باعث باریک شدن عروق خونی می شود که جریان خون را مسدود می کند. چنین حالتی می تواند باعث ایجاد بیماری عروق محیطی می شود. در نهایت، از آنجایی که عضلات متراکم ساق پا نسبت به تغییر حساس تر هستند، پاها ممکن است نخستین علامت قرمز برای سلامتی باشد. در ابتدا با باریک شدن شریان ها، درد به دلیل اتمام سریع تر اکسیژن ماهیچه ها به وجود می آید، اما با تشدید شدن آن، درد ممکن است شب ها ایجاد شود.

بیماری عروق محیطی، در طول روز به عنوان دردی سنگین یا سوزاننده در هر نقطه ای از ساق پا، از باسن گرفته تا ساق پا، هنگام راه رفتن خود را نشان می دهد. زمانی که این علامت شب ها ظاهر می شود، اغلب می تواند به صورت اسپاسم یا گرفتگی در انگشتان پا، جلوی پا یا پاشنه پا ظاهر شوند.

این دوره های دردناک را معمولا می توان با آویزان کردن پای خود از کنار تخت یا حرکت روی صندلی تسکین داد تا نیروی جاذبه بتواند به جریان مناسب خون در پاها کمک کند. با وجود این، تجربه این درد در هنگام شب را نباید نادیده گرفت و حتما با پزشک مشورت کنید.

منبع: سیناپرس

بیشتر بخوانید:

 

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.