رزماری گیاه ضد ریزش مو +طرز استفاده

اگر مدتی است که متوجه شد‌ه‌اید موهای بیشتری روی برس‌تان جمع شده‌ یا صبح که از خواب بیدار می‌شوید متوجه مقداری مو روی بالش خود شده‌اید، به این معنی است که موهایتان ریزشی غیرطبیعی دارد.

به گزارش تازه‌نیوز، برای جلوگیری لازم است که پوست سرتان را تقویت کنید تا مراقبت‌های لازم برای بازسازی فولیکول مو تامین شود. در این مقاله درصدد هستیم تا یک داروی بی‌نظیر بر پایه رزماری برای جلوگیری از ریزش مو به شما معرفی کنیم. ریزش مو می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد. استرس، پیری، هورمون‌ها، وراثت، رژیم غذایی نامناسب و… درحقیقت دلایل زیادی برای این قضیه وجود دارد. برای محدود کردن ریزش مو، چرا به مواد طبیعی روی نیاوریم و از فواید آنها برای تغذیه موهای خویش استفاده نکنیم؟ رزماری که به دلیل خواص دارویی خود مشهور است، در محصولات آرایشی و بهداشتی نیز جایگاه برجسته‌ای پیدا کرده است، به‌ویژه برای تقویت مو. البته لازم به ذکر است که این گیاه در جلوگیری از سفیدی مو نیز کارایی بالایی دارد.

خواص گیاه رزماری چیست؟

قدرت گیاهان در درمان برخی از بیماری‌ها ثابت شده‌ است و رزماری یکی از همین گیاهان محسوب می‌شود. بنابراین این گیاه به تقویت موها کمک می‌کند، رشد موها را تحریک می‌کند و در عین حال در تقویت موهای شکننده و آسیب‌پذیر بسیار موثر است. به علاوه، آب رزماری به جلوگیری و کاهش ظهور موهای سفید کمک می‌کند. بر اساس مطالعه منتشر شده در کتابخانه ملی پزشکی، روغن رزماری در درمان آلوپسی آندروژنتیک (AGA) موثر است. رزماری همچنین به عنوان یک لوسیون برای ماساژ مو یا به شکل اسانس برای افزودن به شامپو استفاده می‌شود، رزماری اثربخشی خود را به عنوان یک محرک با تقویت رشد مجدد مو و تقویت پیاز مو، به لطف ترکیبات فعال خود مانند اسیدرزمارینیک ثابت کرده‌ است. طبق مطالعه‌ای که در کتابخانه ملی پزشکی منتشر شده است، گیاه رزماری این پتانسیل را دارد که موها را بازسازی و تقویت رشد آن‌ها را تضمین کند.

چگونه از رزماری برای رشد مو استفاده کنیم؟

روش‌های مختلفی برای استفاده از رزماری جهت تقویت موها، بازگرداندن قدرت و قوت آن‌ها و همچنین پوشاندن موهای خاکستری که با افزایش سن ظهور می‌کنند، وجود دارد.

آب رزماری برای تقویت مو

برای این منظور، باید دو لیوان آب را بجوشانید، سپس ۳ قاشق غذاخوری برگ رزماری خشک را روی حرارت به این آب اضافه کنید. اجازه دهید این مخلوط به مدت یک‌ساعت دم بکشد. بعد از آماده شدن این محلول، می‌توانید بعد از شامپو از آن به عنوان آب شستشو استفاده کنید و اجازه دهید موها خشک شوند یا حتی پوست سر خود را با این آب به مدت یک ماه ماساژ دهید تا نتایج چشم‌گیر آن را مشاهده نمایید.

اسانس رزماری برای جلوگیری از ریزش مو

برای تهیه این داروی مفید که از ریزش موها جلوگیری و رشد آن‌ها را تحریک می‌کند، به مواد زیر نیاز دارید:

۳ قاشق چای‌خوری روغن سیاه‌دانه

۲ قاشق چای‌خوری روغن کرچک

۳ قطره اسانس رزماری

۳ قطره اسانس اسطوخودوس

۱ قطره اسانس چوب سرو

مواد را در یک بطری مخلوط کنید و چهار قطره از این مخلوط را به یک دوز شامپو اضافه کنید و روی موهای خیس بمالید و با حرکات آرام و دورانی شکل، پوست سر خود را ماساژ دهید. قبل از اینکه موها را با آب تمیز بشویید، اجازه دهید چند دقیقه روی سرتان بماند. توجه داشته باشید که قبل از استفاده از اسانس روی موها، ۲۴ ساعت قبل از آن، آزمایش حساسیت را حتماً انجام دهید. برای این منظور، کافی است یک قطره از اسانس را با کمی روغن بادام شیرین مخلوط کنید و آن را روی آرنج بمالید. اگر هیچ واکنشی مشاهده نشد، می‌توانید آن را روی موهای خود استفاده نمایید.

روغن رزماری برای بازسازی مو

برای تهیه روغن رزماری، چند شاخه رزماری را در یک لیوان روغن زیتون گرم کنید. سپس، این مخلوط را در یک بطری شیشه‌ای بریزید و آن ‌را به مدت یک ماه در مکانی تاریک قرار دهید. بعد از یک ماه، مخلوط را از صافی عبور دهید و از این روغن برای ماساژ پوست سر خود استفاده کنید. این روغن را حداقل یک ساعت روی موهایتان نگه دارید و بعد شستشو دهید. توصیه می‌شود که حداقل یک بار در هفته این روغن ترکیبی را روی موهایتان بمالید تا به‌مرور زمان شاهد نتایج شگفت‌انگیز آن باشید.

منبع: سلامت

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.