خوراکی‌های مناسب گردش‌های زمستانی را بشناسید

هنگام طبیعت‌گردی در روزهای سرد باید میان‌وعده‌های مغذی و سیرکننده انتخاب شود زیرا نیاز بدن به انرژی افزایش پیدا می کند. در این شرایط، عضلات انقباض بیشتری دارند که احساس سرما و لرز به‌وجود می‌آید.

به گزارش تازه‌نیوز، بعضی از خوراکی‌ها انرژی و ریزمغذی‌های مختلف را تامین می‌کنند و لذت گردش را افزایش می‌دهند. در ادامه این مطلب، ۳ گزینه مغذی را برای تان انتخاب کرده ایم که می توانید در طبیعت گردی های تان از طعم شان لذت ببرید.

۱. مخلوط خشکبار و آجیل
مخلوط میوه‌های خشک و انواع مغزها حاوی کربوهیدرات برای تامین انرژی هستند و از طرفی پروتئین‌های سیرکننده دارند. این میان‌وعده انتخاب ساده، سریع و مغذی است. به مقدار مساوی میوه خشک (کشمش، برگه زردآلو، …) را با هر نوع آجیل و مغز مخلوط کنید و در صورت تمایل چند تکه کوچک شکلات تلخ نیز اضافه کنید. می‌توانید این ترکیبات را در خردکن کاملا له کنید و با افزودن کمی کره بادام زمینی به‌شکل توپک‌های کوچک هم درآورید.

۲. شکلات داغ مغذی
شکلات منبع غنی از قندهای ساده است که هضم سریع و در نتیجه تولید انرژی کوتاه‌مدت دارند. اما با افزودن موز و جو دوسر که حاوی قندهای پیچیده و فیبرها هستند، می‌توان انرژی را برای مدت طولانی‌تری حفظ کرد.

۱ لیوان شیر را با مقداری شکلات تلخ روی حرارت بگذارید. یک قاشق غذاخوری جودوسر پرک یا آرد جودوسر و کمی وانیل بریزید و اجازه دهید ۵ دقیقه بجوشد. از روی حرارت بردارید و تکه‌ای موز له‌شده را با شیر مخلوط کنید. در صورت تمایل می‌توان کمی مغز برای تزئین آن هم استفاده کرد.

۳. نخود برشته
نخود منبع غنی از پروتئین‌ها و فیبرهاست و می‌توان علاوه بر غذاها به‌عنوان میان‌وعده نیز میل کرد. برای تهیه این میان‌وعده، ۱ لیوان نخود پخته را با مخلوطی از روغن زیتون، پاپریکا، پودر پیاز، پودر سیر و نمک آغشته کنید. این مواد را در سینی فر بریزید و ۴۰ دقیقه در فر با دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد بگذارید و هر ۱۰ دقیقه آنها را هم بزنید.

منبع: سلامت

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.