تزریق ۲۰ میلیون دلار به ایران خودرو

قرارداد تولید ۴۵هزار خودروی دوگانه‌سوز با حضور معاونین وزرای نفت و صمت، با ایران‌خودرو به امضا رسید.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، قرارداد تولید ۴۵ هزار خودرو دوگانه‌سوز به ارزش حدود ۲۰ میلیون دلار به‌منظور تولید خودروهای دوگانه‌سوز، با حضور جلیل سالاری، معاون امور پالایش و پخش وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، محسن صالحی‌نیا، معاون امور صنایع وزیر صنعت، تجارت و معدن (صمت) و فرشاد مقیمی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو عصر امروز (یکشنبه، ۱۴ آذرماه) امضا شد.

این قرارداد براساس مصوبه شورای اقتصاد مبنی بر طرح حمایت از تولید و تبدیل کارخانه‌ای و کارگاهی خودروهای عمومی، تاکسی، ون (تاکسی)، وانت و مسافربر شخصی بنزینی به سی‌ان‌جی‌سوز و به‌منظور افزایش درآمدهای حاصل از فروش بنزین، رعایت حقوق شهروندی و الزام‌های محیط زیستی به امضا رسید.

برپایه این قرارداد همکاری، ۴۵ هزار خودرو پایه گازسوز در شرکت ایران خودرو تولید می‌شود که از این تعداد ۴۰هزار خودرو تولیدی تاکسی و ۵هزار خودرو نیز وانت خواهد بود.

معادل پرداختی وزارت نفت به شرکت خودروساز ۵۰۵ دلار به ازای تولید هر وانت دوگانه‌سوز و ۴۲۵ دلار به ازای تولید هر تاکسی دوگانه‌سوز خواهد بود که شرایط تولید نیز براساس نسل‌های ۴ و ۵ است.

۱ نظر
  1. مهدی

    امیدوارم مثل بهمن خودرو ملک نزنن سایت برای عموم. 5دقیقه بعد از شروع باز بشه

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.