جزئیات غیرحضوری شدن مدارس تهران/ علت چیست؟

بر اساس مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران با توجه به پایداری هوا و احتمال افزایش شاخص آلایندگی برای فردا و پس فردا تعطیلی مهدهای کودک و غیر حضوری شدن مدارس در کلیه مقاطع برای شهرستان های تهران ، قرچک، پاکدشت، ورامین و پیشوا اجرا خواهد شد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایسنا، صبح امروز سه شنبه کمیته اضطرار آلودگی هوا با ریاست ملکی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران و حضور مهدی پیرهادی و سوده نجفی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، منصور درجاتی مدیر کل مدیریت بحران استان تهران و محمودی مدیر کل محیط زیست استان تهران در محل استانداری تهران تشکیل جلسه داد که نهایتا ملکی در تشریح مصوبات این جلسه گفت: همانند مصوبات جلسه قبلی همه موارد اعلام شده در جلسه قبل برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: به این ترتیب کنترل دقیق تر خودروهای فاقد برگه معاینه فنی و جلوگیری از تردد این خودروها اجرایی خواهد شد. همچنین ممنوعیت تردد شبانه کلیه خودروهای گازوئیلی و جلوگیری از انجام کلیه فعالیت های عمرانی که موجب تشدید آلودگی هوا می شود، اجرایی می شود.

وی ادامه داد: جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس ها و مینی بوس ها در پایانه های مسافربری، نظارت ویژه برای جلوگیری از سوزاندن زباله، استقرار پایگاههای سیار فوریت های پزشکی، اورژانس، هلال احمر با جانمایی مناطق آلوده تر و پرترددتر به منظور کاهش زمان دسترسی به پایگاهها از دیگر مصوبات این جلسه است.

وی تاکید کرد: کلیه مهدهای کودک در شهرستانهای تهران، قرچک، پاکدشت، ورامین و پیشوا تعطیل خواهند بود و مدارس نیز در کلیه مقاطع برای روزهای چهارشنبه و پنج شنبه هفته جاری در شهرستانهای تهران، قرچک، پاکدشت و ورامین و پیشوا به صورت غیر حضوری برگزار می شوند.

به گفته وی، موافقت مدیران با مرخصی اولیا کودکانی که به مهدکودک می روند و یا دانش آموزان مشغول به تحصیل در مراکز پیش دبستانی ، دبستان ها و دبیرستانها باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون استاندار تهران ادامه داد: تعطیلی موقت واحدهای صنعتی، کارخانه ها و مراکز موثر در تشدید آلودگی هوا ، استفاده از سوخت مایع در نیروگاهها و صنایع مجاور کلان شهرها ممنوع خواهد بود و شرکت ملی گاز ایران موظف است برای تعمیر سوخت گاز مورد نیاز نیروگاهها و سایر واحدهای متصل به شبکه گاز رسانی که فعالیت آنها دراین شرایط ضروری است، برنامه ریزی کند.

وی تاکید کرد: اطلاع رسانی برای خودداری از فعالیت های ورزشی در محیط های باز نیز باید توسط رسانه ها انجام شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.