پشت‌پرده ورود خودروهای لاکچری به بورس لو رفت!

آیا ورود خودروهای لاکچری به بورس می‌تواند راهی برای ورود سایر خودروها به بازار سرمایه باشد؟

به گزارش تازه‌ نیوز، پیام الیاس کردی، معامله‌گر بورس درخصوص ورود خودروهای لاکچری به بورس گفت: احتمال این وجود دارد که دولت برای قیمت‌گذاری دستوری خودرو عقب‌نشینی کند و به دنبال راهکاری برای لغو قیمت‌گذاری‌ها است، اما تا زمان ورود خودروها به بورس نمی‌توان تاثیر آن را بر قیمت‌ها پیش‌بینی کرد.

این کارشناس افزود: ماه گذشته دولت در پی حذف قیمت‌گذاری دستوری خودرو بود، اما رئیس جمهور دستور ارزان ماندن خودرو را صادر کرد.

به گفته پیام الیاس کردی، دولت برای نزدیک شدن به طرح خود، خودروهای لاکچری را نقطه آغاز خود می‌داند. چون حساسیت کمتری از طرف عموم مردم بر آن وجود دارد.

او افزود: اختلاف قیمتی خودروها در بازار آزاد و کارخانه باعث ایجاد رانت می‌شود. سازمان بورس قصد حمایت این طرح را دارد که در آینده باقی خودروها را نیز وارد بورس کالا کند و از رانت موجود جلوگیری کند.

به نقل از تجارت نیوز، الیاس کردی در پایان اضافه کرد: به نظر می‌رسد سازمان بورس و دولت قصد آزمایش طرح ورود خودروی لاکچری به بورس را دارند تا تاثیر ورود این خودرو به بورس در بازار آزاد و قابلیت اجرایی شدن آن را مشاهده کنند. فروش همه خودروها در بورس نیز یکی دیگر از احتمالات است.

  •  در همین ارتباط نظر کارشناسان دیگر را هم اینجا بخوانید.
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.