افراد دارای این گروه خونی بدنشان در برابر عفونت مقاوم‌تر است

افرادی که دارای گروه خونی O هستند در هنگام عفونت کمتر رنج می‌برند.

به گزارش تازه‌نیوز، یک تیم بین‌المللی از دانشمندان پزشکی مقاله‌ای را در مجله Nature Immunology منتشر کرده‌اند که تحقیقات مداوم در مورد علت مقاومت برخی افراد در برابر عفونت‌های سارس-کوو-۲ را بیان کرده است. آن‌ها در مقاله خود تاکید می‌کنند که در حال حاضر اطلاعات کمی در مورد دلیل ایمن بودن برخی افراد از کووید-۱۹ وجود دارد، اما آن‌ها پیشنهاد می‌کنند که تلاش قوی‌تر برای یافتن راه‌های جدیدی برای درمان یا جلوگیری از این بیماری منجر شود.

نویسندگان این مقاله یادآور می‌شوند که این همه گیری باعث یادآوری تنوع چشمگیر در واکنش‌های ویروسی به جامعه جهانی شده است، برخی از افراد بدون علامت هستند در حالی که برخی دیگر آنقدر بیمار می‌شوند که می‌میرند. آن‌ها همچنین به تفاوت‌های واضحی که محققان مشاهده کرده‌اند اشاره می‌کنند. به عنوان مثال مواردی که یک فرد در یک خانواده بدون عفونت باقی می‌ماند در حالی که همه اطرافیانشان بیمار می‌شوند، یا افرادی که در محیط‌های پرخطر کار می‌کنند، اما بیمار نمی‌شوند.

نویسندگان همچنین تاکید می‌کنند که در حال حاضر، هیچ کس واقعا نمی‌داند چرا چنین تنوعی در پاسخ به عفونت‌های سارس-کوو-۲ وجود دارد، هرچند سرنخ‌هایی وجود دارد. برخی گزارش‌ها وجود داشته است که به عنوان مثال افرادی که دارای گروه خونی O هستند در هنگام عفونت کمتر رنج می‌برند؛ و مطالعات دیگری نیز انجام شده است که نشان می‌دهد پروتئین‌های خاصی که توسط بدن تولید می‌شوند در مواجهه با ویروس سارس-کوو-۲ کم و بیش فعال هستند. همچنین مشخص شده است که ویروس به پروتئین‌هایی نیاز دارد که گیرنده‌هایی مانند ACE۲ یا TMEM۴۱B داشته باشند. اگر افراد فاقد گیرنده باشند، ویروس قادر به تکثیر نیست.

نویسندگان نیاز به یک مطالعه بزرگ در مورد تنوع پاسخ به عفونت‌های سارس-کوو-۲ را نشان می‌دهند. چنین مطالعه‌ای شامل افرادی خواهد بود که معتقدند باید به این بیماری آلوده شده باشند. به ویژه چنین تلاشی باید به طور فعال اعضای خانواده‌ای را استخدام کند که یک نفر در آن آلوده نباشد. آن‌ها همچنین اظهار می‌دارند که مراحل اولیه چنین مطالعه‌ای در حال حاضر در حال انجام است. ۴۰۰ داوطلب که معیار‌های مورد نیاز را برآورده کرده‌اند قبلا امضا کرده‌اند. نویسندگان در پایان تاکید کردند که ماهیت همه گیری نشان داده است که ویروس سارس-کوو-۲ به این زودی‌ها از بین نمی‌رود؛ بنابراین اگر جامعه علمی به طور کامل بفهمد چرا مردم وقتی در معرض آن قرار می‌گیرند، متفاوت واکنش نشان می‌دهند، مفید خواهد بود.

منبع: بهداشت‌نیوز

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.