«جعبه سیاه زمین» برای زمان سقوط تمدن بشری

یک جعبه سیاه برای کل جهان در ساحل تاسمانی در حال ساخت است تا در صورت ناتوانی بشر برای توقف تغییرات اقلیمی، روند سقوط تمدن را به ثبت برساند.

به گزارش تازه‌نیوز، Express نوشت، جعبه سیاهی برای کل جهان در حال ساخت است. برنامه ریزی شده تا این پروژه ی شگفت انگیز اوایل سال ۲۰۲۲ در بخش دورافتاده ای از ساحل غربی استرالیا تکمیل شود. این سازه ی «تخریب ناپذیر» که ساخته شده تا «از همه‌ی ما بیشتر عمر کند» داده های مرتبط با تغییرات آب و هوایی ـ نظیر مقاله های جدید که به شرح وقایع منجر به نابودی احتمالی بشریت می ‌پردازد ـ را جمع آوری می کند. هدف این است که «همه ی قدم هایی که به سمت این فاجعه برمی داریم ثبت و ضبط» و اطلاعاتش برای نسل های آینده ذخیره شود.

در وب سایت «جعبه سیاه زمین» چنین آمده: «تغییرات اقلیمی و سایر مخاطره های ساخت دست بشر باعث نابودی تمدن ما خواهد شد مگر این که در روش زندگی مان تغییری اساسی ایجاد کنیم. جعبه سیاه زمین همه این ها را ثبت خواهد کرد. داده های بسیاری در خصوص سلامتی سیاره مان به طور مرتب ثبت و با امنیت کامل برای نسل های آینده نگهداری خواهد شد.»

این جعبه سیاه که هم اندازه یک اتوبوس خواهد بود از ورقه های فولاد به قطر ۷.۵ سانتی متر و پنل های خورشیدی در تاسمانی در حال ساخته شدن است. شکل عجیب این سازه به این خاطر است که نسل های آینده در صورت مواجهه با آن، به راحتی آن را از سازه های موجود در طبیعت تشخیص دهند.

دانشمندان سراسر جهان بر این باورند که جهان در مسیر تجربه ی بدترین تغییرات آب و هوایی است مگر این که انتشار گازهای گلخانه ای به سرعت کاهش یابد. در اواخر ماه اکتبر سازمان ملل گزارشی را منتشر کرد که هشدار داده بود کره زمین تا سال ۲۱۰۰، در گرمایش جهانی به رقم ۲.۷ سانتی گراد برسد؛ رقمی که بسیار بالاتر از توافق های بین المللی است.

جیم کرتیس یکی از اعضای شرکت سازنده جعبه سیاه، می گوید: «فکر پشت این پروژه این است که اگر زمین بر اثر تغییرات اقلیمی نابود شود، این دستگاه ضبط تخریب ناپذیر در دسترس آیندگان خواهد بود تا از آن چیزهایی بیاموزند. آن ها البته در خواهند یافت که رهبران کشورها به خاطر فعالیت های مفید یا انفعال شان مسئول بوده اند.»

منبع: روزیاتو

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.