واکنش‌ها به افزایش قیمت ایران‌خودرو و سایپا/ افزایش حقوق یعنی تورم، اما قیمت خودرو نه!

امروز رسما اعلام شد محصولات ایران خودرو و سایپا افزایش قیمت داشته‌اند.

به گزارش تازه‌نیوز، اواسط آبان بود که ایران خودرو و سایپا، قیمت محصولات خود را ۱۵ تا ۱۹ درصد افزایش دادند اما در کمتر از ۴۸ ساعت این موضوع با دستور رئیس‌جمهور متوقف شد. حالا اما قیمت خودروها به طور رسمی افزایش یافته است. واکنش برخی مخاطبان تجارت‌نیوز به این موضوع را می‌خوانید.

  • مهم اینه که می‌گویند حقوق کارمند اگر بالا بره تورم ایجاد می‌کنه ولی قیمت خودرو اگر بالا بره تورم ایجاد نمی‌کنه که هیچ، اقتصاد کشور شکوفا هم می‌شود! جل الخالق از این یک بام و دو هوا.
  • آقای دولت خوبی؟؟ چیکار می‌کنی؟ میدونی بالا بردن قیمت ماشین یعنی از فردا ماست و خیاری که می‌خوردیم گرون میشه؟ دقیقا چیکار می‌کنی کارخونه‌های ورشکسته خودروسازی رو میخوای آباد کنی به جا اینکه واردات ماشین آزاد کنی بدون مالیات ملت هر ماشینی دوس دارن بخرن. برعکس ماشینایی که امنیت نداره سوار بشی رو قیمتش میبری بالا تا اونی که با بدبختی پول جمع کرده بره پراید بخره مسافرکشی کنه همون دیگه نتونه بخره ماشین
  • حواله‌دارای سال قبل خودرو شاهین رو بیچاره کردید. ۸۰میلیون برای یک خودرو ۱۶۰میلیونی تابستان ۱۳۹۹ از مشتری گرفتید و الان در قیمت‌های جدید سایپا این خودرو را ۳۴۰ میلیون قیمت‌گذاری کرده. برای یک خودرو کاملا داخلی با موتور توسعه‌یافته پراید. مگر ما ۸۰ میلیون ۱۵ ماه پیش به سایپا ندادیم. چرا تورم برای آن ۸۰میلیون محاسبه نمی‌شه؟ ارزش ۸۰ میلیون ما الان نصف شده مگر ما نصف پول خودرو را در آن زمان ندادیم؟خودتان تورم رو می‌برید بالا بدون در نظر گرفتن معیشت مردم.
  • از فردا تمام خوراکی‌ها و پوشاکی‌ها افزایش می‌یابد اما افزایش حقوق بازنشیتگان تورم‌زاست!

این مطالب را از دست ندهید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.