ازسرگیری مذاکرات وین با هدف لغو تحریم‌ها

مذاکره کننده ارشد ایران ساعتی دیگر برای ادامه گفت‌وگوها با مذاکره کنندگان ارشد گروه ۱+۴ و اتحادیه اروپا وارد وین خواهد شد و پس از انجام رایزنی‌های دیپلماتیک، نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح مذاکره کنندگان ارشد طرف های عضو توافق، ظهر امروز(پنجشنبه) برگزار خواهد شد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایرنا، طبق برنامه اعلام شده نشست کمیسیون مشترک برجام ساعت ۱۲ ظهر به وقت محلی وین (۱۴ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران) در هتل کوبورگ وین برگزار خواهد شد. پیش از آغاز این نشست، جلسات دو و سه جانبه با انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده برجام و روسای هیات‌های چین و روسیه برگزار خواهد شد.

مذاکرات امروز در واقع ادامه دور هفتم گفت‌وگوها برای احیای مفاد برجام بشمار می‌رود. علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران تا ساعتی دیگر برای شرکت در گفت‌وگوها وارد وین خواهد شد. وی هفته گذشته دو سند پیش‌نویس ایران در قالب لغو تحریم‌ها و مسائل هسته‌ای را به طرف‌های مقابل ارائه داد و گفت جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد که طرف‌ها پاسخ مستند، مستدل و منطقی به متون ایران ارائه کنند.

به گفته وی پیش نویس ارائه شده ناظر بر شش دور گفت و گوهایی است که پیشتر در وین انجام گرفت و طرفین به چند متن رسیدند. وی بیان داشت: ما در مورد دو متن اصلاحات و دیدگاهها یا جاهایی که نسبت به توافق ۱۳۹۴ کاستی هایی وجودداشت، نواقص را جبران و جاهایی هم که نیاز به اصلاح و تکمیل داشت در متن وارد کردیم.

محور اصلی نشست امروز کمیسیون مشترک برجام ارزیابی دیدگاه‌های طرف مقابل از متون پیشنهادی ایران خواهد بود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.