واکنش‌ها به خبر واردات بنزین به کشور/ قیمت بنزین را ۲۰ هزار تومان فرض کنید!

سخنان اخیر وزیر نفت درباره واردات بنزنین به کشور باعث نگرانی از بالا رفتن قیمت این حامل انرژی مبان مردم شده است.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از تجارت نیوز، عدم سرمایه‌گذاری لازم برای توسعه زیرساخت‌های کشور پیش از این موجب شده بود در زمستان کمبود گاز و در تابستان کمبود برق داشته باشیم. حالا هم جواد اوجی، وزیر نفت چند روز پیش خبر از کمبود بنزین و احتمال واردات بنزین در آینده داده بود.

اگرچه بسیاری می‌گویند دلیل کمبود بنزین قیمت ارزان آن و مصرف بالای مردم است، اما برخی از کارشناسان می‌گویند دلیل کمبود بنزین مصرف بالای مردم نیست؛ زیرساخت‌ها مستهلک شده و اقتصاد ایران توان بازسازی آن را ندارد.

ایران برای توسعه میدان‌های گازی کشور، نیاز به ۳۰ تا ۵۰ میلیارد دلار دارد و هزینه احداث نیروگاه‌ جدید تولید برق، ۳.۵ میلیارد یورو ارزیابی شده است. اما هنوز اعلام نشده که برای افزایش ظرفیت پالایشگاه‌های تولید بنزین نیاز به چه میزان بودجه داریم.

ما مقصریم یا خودروهای پرمصرف؟

در ادامه، برخی نظرات کاربران را در این مورد می‌خوانید.

«چه اشکال داره؟ از الان حساب کنید بنزین ۲۰تومنه.»

«مصرف بالاست؟ اما آیا تولید هم به موازات آن بیشتر شده؟ سال هاست که سرمایه گذاری جدیدی روی پالایشگاه ها انجام نشده و همه چیز مستهلک شده.»

«افزایش قیمت بنزین بعید نیست. الان هم می گویند مصرف بالاست چون قیمت پایین است.»

«وزیر گذاشتند که مشکل حل کند نه اینکه کم کاستی بگوید یک روز گاز و یک روز دیگر اعلام کمبود بنزین می‌کنید.»

«مگه وطیفه وزرا و مسئولان این نیست که مشکل رو حل کنند. الان اینها میگن بنزین نداریم، انتظار دارن ما بنزین تولید کنیم یا ما میزان سوخت خودروها رو کم کنیم؟»

در کنار قیمت بنزین، رفاه ما با جهان را هم مقایسه کنید

«بازم که تقصیر ماست؟ یعنی خودروسازایی که خودروی پرمصرف تولید می کنن مقصر نیستند. ما که مجبوریم خودروی پر مصرف بخریم و لیتری سه تومن پول بنزین بدیم، مقصریم!»

«دولت قبل باید ارز ذخیره خزانه و ۷۰ تن طلای کشور را برگرداند تا کسری بودجه تامین شود.»

«شماها فقط قیمت بنزین رو برسی می‌کنید که هر جا گرون شد ایران هم گرون بشه بعد جلوی ماشین هیبریدی رو میگیرید و پراید را با قیمت بالا می‌فروشید. چرا سلامت رفاه رو با کشورهای دیگه مقایسه نمی‌کنید؟»

«بی کفایتی دولت‌مردان است که دیواری کوتاه تر از مردم را پیدا نمی کنند سوال این‌جا است که خودشان در این موضوع چه کار شایسته ای انجام دادند؟»

«البته خودمان را گول نزنیم که مردم هم در مصرف انرژی خیلی اسراف می‌کنند این مساله را بسیار در زندگی خود و اطرافیان شاهد هستیم.»

«اینها نشون میده که تحریم ها خیلی قوی اثر گذاشته فقط نخواستیم ببینیم.»

«خوبه که ما مردم هستیم. بنده خدا این مسئولین از دست ما چی می کشن! یک جوری میگن تقصیر مردمه که انگار آن ها ما را تحمل می‌کنند.»

«دست شما درد نکنه! فردا هم بگید کشورمون کوچیک شده چون مردم زمین ها را خوردند!»

این مطالب را هم بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.