آقای رئیسی این وزیر را برکنار کنید!

قیمت تمام شده مرغ ۵۷ هزار تومانی نشان می دهد که ابراهیم رئیسی می بایست سریعا وزیر جهاد کشاورزی را برکنار کند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از تحریریه، کلاف سردرگم دلار ۴۲۰۰ تومانی هر روز شاهکار جدیدی خلق می کند که در تازه ترین مورد؛ سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی دولت سیزدهم که از قبل هم بر سر انتخاب وی برای این سمت به دلیل عدم تجارب کافی مدیریتی بحث های زیادی وجود داشت، اقدام به عرضه اینترنتی مرغ کرده و باعث فضایی شدن قیمت این کالای معمولی که سمبل ناکارآمدی مدیریتی کشور است، شده است.

اگرچه اعلام می شود که با واردات سنگین و عرضه اینترنتی قیمت مرغ به ۲۷ هزار تومان کاهش یافته است، اما واقعیت چیزی دیگری را نشان می دهد، زیرا قیمت تمام شده مرغ ۵۷ هزار تومان است و ضرورت دارد سید ابراهیم رئیسی سریعا وزیر جهاد کشاورزی خود را برکنار کند و کشاورزی کشور را به مدیری کاردان بسپارد.

هزینه حمل یک کالای ساده با هر روش(دیجی کالا، اسنپ باکس، تاکسی، پیک موتوری و …) بیش از ۳۰ هزار تومان است که درباره مرغ به دلیل نیاز به یخچال و … بیشتر هم می شود. وزیر کشاورزی با کدام منطق برای یک کالای ۲۷ هزار تومانی از بیت المال ۳۰ هزار تومان هزینه حمل پرداخت می کند؟ با مرغ فروشی اختراع شده توسط دولت، با هزاران مرغ فروش بیکار شده چه خواهند کرد و برنامه دولت برای آنها چیست؟

دولت به جای تک نرخی کردن ارز که بازار را آرام کرده و به روال عادی بر می گرداند، هر روز راهکار جدیدی که بحران را بدتر می کند ایجاد کرده و در دور باطل بحران و ناکارآمدی که میراث دولت روحانی است، گرفتار باقی مانده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.