خبر بد: لوازم خانگی هم گران می‌شود‍!

قیمت لوازم خانگی وابسته به قیمت ارز است، دلار گران شود قیمت لوازم خانگی نیز افزایش می‌یابد.

به گزارش تازه‌نیوز، احسان فدایی در پاسخ به سوال اقتصاد ۲۴ مبنی بر اینکه افزایش و نوسان نرخ ارز چه تاثیری بر بازار لوازم خانگی دارد، گفت: هرچند آمارساز‌های بی منطق برخی افراد برای رسانه‌ای شدن، انتظار کاهش قیمت لوازم خانگی را در مردم ایجاد کرده، اما قیمت لوازم خانگی به دلیل افزایش وابستگی قیمت مواد اولیه به نرخ ارز و عدم اطمینان به کاهش قیمت ارز، بعید است شاهد روند کاهشی باشد.

با تداوم نوسان ارز، تردیدی در افزایش قیمت لوازم خانگی نیست

فدایی با این استدلال که تولیدکنندگان لوازم خانگی با بالا رفتن ارز، منتظر ارزانی آن نمی‌ماند، گفت: تولیدکننده لوازم خانگی به دلیل تیراژ بالای تولید، ثبت سفارش برای مواد اولیه را به تعویق نمی‌اندازد و در همان زمان نوسان ارز، ثبت سفارش می‌کند.

این کارشناس صنعت لوازم خانگی ادامه داد: گرانی ارز به همراه هزینه‌های حواله باعث می‌شود قیمت ارزی که برای تولیدکنندگان تمام می‌شود خیلی بیشتر از قیمتی باشد که در کف بازار شاهدیم. پس از آن حداقل در بهترین حالت ۴ ماه طول می‌کشد تا مواد اولیه و قطعات وارد ایران شود. هزینه خواب سرمایه نیز بر قیمت آن کالا تاثیر زیادی می‌گذارد. علاوه بر آن واسطه‌ها را فراموش نکنید، زیرا تولیدکنندگان مجبورند از چندین واسطه قطعات را خرید کنند. بنابراین، هزینه‌ها و خواب سرمایه مانند فنری جمع شده است که زمانی رها خواهد شد. ازاینرو تردیدی در افزایش قیمت لوازم خانگی با تداوم نوسانات بازار ارز نیست.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.