عده‌ای سیاهی لشکر به وین رفته‌اند/ تحمیل هزینه دلار ۳۰ هزارتومانی به مردم!

حضور هیات ۴۰ نفره ایران در وین با انتقادات فعالان سیاسی کشور رو به رو شد.

به گزارش تازه‌نیوز، محمدرضا خباز، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این سوال که نظرش درباره تغییر مواضع برجامی دولت و مجلس اصولگرا، از مخالفت جدی پیشینی تا مذاکره داغ کنونی چیست، گفت:

به تعبیری باید گفت شتر سواری دولا دولا نمی‌شود. در واقع، نمی‌توان برجام را قبول نداشت ولی از برجام دفاع کرد. بنابراین، اگر اصولگرایان برجام را قبول دارند باید بگویند در گذشته اشتباه کرده‌اند، اطلاعات غلط در اختیار مردم قرار داده‌اند و مردم را از یک فرصت خوب محروم کرده اند،البته مردم اهل بخشش هستند و زود می‌بخشند.

و در ادامه در پاسخ این سوال که آیا آن‌ها باید از مردم عذرخواهی کنند یا نه اظهار کرد:

عذرخواهی کنند و جدی هم وارد شوند. حدود ۴۰ نفر برای مذاکره رفتند، تعدادی از آنها، سیاهی لشکر بودند آن هم با دلار ۳۰ هزار تومان، چه هزینه‌ای بر مردم تحمیل می‌شود، زمانی که برجام امضا شد، اروپایی‌ها برای سرمایه‌گذاری به کشور آمدند و من یکی، دو بار که به اتاق بازرگانی رفتم، در آنجا حدود ۴ آسانسور بزرگ وجود دارد با این وجود، آنقدر خارجی‌ها آمده بودند که مقابل آسانسور معطل می شدند و در نهایت از پله‌ها رفت و آمد می کردند. آمریکایی ها به عنوان یکی از طرف‌های برجام، وقتی دیدند مجوز ورود به ایران ندارند به تعبیری گفتند، این دیگ برای من نمی جوشد، پس لگد زدند زیر دیگ!

می خواهید مذاکره کنید یا وقت را سپری کنید؟ به مردم بگویید!

بحث این است که آیا شما می خواهید مذاکره را با پنج به علاوه یک انجام دهید، از مذاکره کنندگان ما در اجلاس اخیر سوال می کنند که نظر آمریکا چیست، می گویند خودتان سوال کنید ما نمی خواهیم با آمریکا گفت و گو کنیم ، پس شما بپرسید و به ما بگویید! اگر نظر آمریکا برای شما مهم است باید با خودش مذاکره کنید، اگر برایتان مهم نیست چرا به برجام برگشتید؟ با سپری کردن وقت، فشار بر مردم بیشتر می شود. من همیشه فکر می کنم، مردمی که بیش از ۳۰ میلیون نفرشان، زیر خط فقر مطلق هستند چگونه معیشت و زندگی شان را اداره می کنند؟ و چرا ما با شکم سیر و بی خبر از حال گرسنه ها و از محرومین، هنوز، مشغول تز دادن و نظریه پردازی هستیم، تزها و نظریه‌هایی که نتیجه آنها، تشدید فشار بر مردم است.

بخش دیگری از صحبت‌های محمدرضا خباز با خبرآنلاین را اینجا بخوانید.

۱ نظر
  1. علی اصغر قاسم پور

    بسیار منطقی بود. حرف دل مردم است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.