مواد غذایی مفید برای کلیه‌ها را بشناسید

میوه زغال اخته یکی از بهترین خوراکی‌ها برای درمان عفونت‌های ادراری است. آب میوه زغال اخته نیز برای دفع سنگ کلیه و پاکسازی آن بسیار مفید است.

به گزارش تازه‌نیوز، کلیه‌ها مسئولیت دفع مواد زائد را از بدن به عهده دارند، بنابراین باید با تغذیه سالم از آن‌ها مراقبت کنید. بیماری و مشکلات کلیه از مهم‌ترین و جدی‌ترین بیماری‌هایی است که فردی در زندگی خود ممکن است به آن دچار شود. در حالی که می‌توانید با کمک یک رژیم غذایی سالم، از کلیه‌های خود مراقبت کنید.

در اینجا لیستی از خوراکی‌ها و مواد غذایی مفید برای کلیه به شما معرفی می‌کنیم:‌
سبزیجات برگ سیز: سبزیجاتی با برگ‌های سبز رنگ حاوی ویتامین C و ویتامین K هستند و به علاوه مقادیر زیادی فیبر و فولات در خود جای داده اند که فشار خون را کاهش می‌دهند، قند خون را تنظیم می‌کنند و به این ترتیب به عملکرد کلیه کمک می‌کنند.
زغال اخته: میوه زغال اخته یکی از بهترین خوراکی‌ها برای درمان عفونت‌های ادراری است. آب میوه زغال اخته نیز برای دفع سنگ کلیه و پاکسازی آن بسیار مفید است.
زردچوبه: التهاب در بدن می‌تواند باعث بروز بیماری‌های مختلف از جمله مشکلات کلیوی شود که با مصرف زرچوبه می‌توانید انواع التهابات را از بدن خود دفع کنید. زردچوبه حاوی کورمین است و خواص ضد التهابی زیادی دارد و برای مبارزه با سنگ‌های کلیه نیز بسیار مفیئدد است.
سیب: روزانه یک عدد سیب می‌تواند سلامت کلی بدن شما را تامین کند. از آنجایی که این میوه دوست داشتنی حاوی فیبر زیادی است که سموم را جذب می‌کند، همکار خوبی برای کلیه‌های شماست. سیب همچنین التهابات بدن را کاهش می‌دهد و برای دستگاه گوارش شما شگفتی ایجاد می‌کند.

سیر: کلیه‌های شما زمانی درست کار می‌کنند که با بدن خود مانند یک معبد مقدس رفتار کنید. در غیر اینصورت کلیه‌های شما قربانی سموم و التهابات می‌شوند. برای این که بدن خود رااز سموم پاک کنید، سیر بهترین گزینه است.

روغن زیتون: روغن زیتون نه تنها برای کلیه شما، بلکه برای سلامت کلی بدن شما مفید است. روغن زیتون کاهش دهنده کلسترول است و درد ناشی از سنگ کلیه را تسکین می‌بخشد و التهاب را نیز کاهش می‌دهد.

آب لیمو: آب لیمو این توانایی را دارد که کلیه‌های شما را پاکسازی کند و جلوی تشکیل سنگ کلیه را بگیرد. آب لیمو باعث افزایش میزان سرترات می‌شود که به کلیه کمک می‌کند از تشکیل سنگ جدید جلوگیری کند.
زنجبیل: پیش از اینکه طعم زنجبیل حواس شما را پرت کند، بدانید که چه به صورت خام، چه پخته، چه به عنوان ادویه و چه روغن آن در درمان مشکلات کلیوی یک معجزه است. خوشبختانه همه این خوراکی‌های جذاب و خوشمزه به راحتی در دسترس شما قرار دارند و کافی است از آن‌ها در رژیم غذایی خود بهره بیشتری بگیرید تا سلامتی را به کلیه‌های خود هدیه دهید.

منبع: فرادید

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.