پیش‌بینی بیل گیتس از انتقال دیدارهای کاری به متاورس

بیل گیتس، موسس مایکروسافت پیش بینی کرد انجام دیدارهای کاری در متاورس (دنیای مجازی) خیلی سریع‌تر از تصور ما اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایسنا، گیتس در مرور سال که در وب سایت شخصی خود منتشر کرد، پیش‌بینی کرد اکثر کارکنان دیدارهای مجازی خود را ظرف دو تا سه سال آینده در متاورس انجام می‌دهند.

این میلیاردر فناوری نوشت: پیش بینی می‌کنم اکثر دیدارهای مجازی از قالب دوربین دو بعدی به متاورس منتقل خواهد شد که یک فضای سه بعدی با آواتارهای دیجیتالی است.

گیتس گفت: رایج شدن دیدارهای متاورس آهسته خواهد بود زیرا بسیاری از افراد فاقد ابزارهای لازم مانند عینک‌های واقعیت مجازی برای داشتن چنین تجربه‌ای هستند. اما وی ابراز خوش بینی کرد پیشرفتهای صورت گرفته در زمینه آواتارهای سه بعدی و صوت فضایی به کاربران کمک می کند احساس کنند به صورت مجازی ارتباط بیشتری ایجاد کرده اند.

بیل گیتس خاطرنشان کرد همچنان کارهایی باید انجام شوند اما ما به آستانه‌ای نزدیک شده‌ایم که فناوری واقعا تجربه با هم بودن در محیط کار را ایجاد خواهد کرد.

متاورس یک قلمرو دیجیتالی است که فناوریهایی مانند واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و ویدیو را یکی کرده و کاربران در یک دنیای مجازی زندگی می‌کنند. حامیان متاورس از جمله مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت “متا پلتفرمز” بر این باورند که متاورس، اینترنت مدرن را کامل می کند.

زاکربرگ پیش‌بینی کرده است بخش‌های کلیدی متاورس ظرف پنج تا ۱۰ سال آینده فراگیر می‌شوند.

بر اساس گزارش یو اس ای تودی، شرکت متا (فیس بوک سابق) اوایل سال میلادی جاری اپلیکیشن واقعیت مجازی Horizon Workrooms را معرفی کرد که در آن افراد می‌توانند در اتاق‌های کاری مجازی اجتماع کنند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.