جزئیات و زمان ثبت نام پذیرفته شدگان دکتری اعلام شد

داوطلبان پذیرفته شده در مقطع دکتری تخصصی ۹۹ برای ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی می‌توانند از روز سه شنبه، ۶ آبان به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران، نتایج نهایی پذیرفته شدگان در مقطع دکتری ناپیوسته برای ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سال ۱۳۹۹،  اول آبان بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت. پذیرفته شدگان در دوره های دکتری دانشگاه های  دولتی، پیام نور، غیر انتفاعی و پردیس های خود گردان برای ثبت نام باید در موعد مقرر و با به همراه داشتن مدارک لازم به دانشگاه و موسسه محل قبولی مراجعه کنند.

 

تاریخ ثبت‌نام از پذیرفته‌شدگان

از متقاضیانی که اسامی آن‌ها به عنوان پذیرفته‌شدگان نهایی هر یک از کدرشته محل‌های تحصیلی اعلام شده است، دعوت می‌شود برای اطلاع از تاریخ و مدارک لازم برای ثبت‌نام (علاوه بر مدارک مندرج در این اطلاعیه) از روز سه‌شنبه، ۶ آبان  به درگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه یا موسسه محل قبولی خود مراجعه کنند.

مدارک لازم برای ثبت‌نام پذیرفته شدگان دکتری

اصل و یک نسخه تصویر مدارک کارشناسی و کارشناسی‌ارشد مورد تایید وزارت علوم یا وزارت بهداشت و یا شورای عالی انقلاب فرهنگی که در آن معدل دوره‌های کارشناسی و کارشناسی‌ارشد قید شده باشد.

پذیرفته‌شدگانی که به دلایلی قادر به ارائه اصل مدرک کارشناسی‌ارشد (فوق‌لیسانس) نیستند، لازم است اصل گواهی تایید شده توسط دانشگاه یا موسسه آموزش عالی محل اخذ مدرک مذکور را با محتوی فرم ذیل این اطلاعیه تکمیل و پس از تأیید موسسه محل تحصیل، در زمان ثبت‌نام به موسسه محل قبولی ارائه کنند.

آن‌دسته از پذیرفته‌شدگانی که در زمان ثبت‌نام برای شرکت در آزمون دانشجوی سال آخر مقطع کارشناسی‌ارشد بوده‌اند و باید تا تاریخ ۹۹/۰۷/۳۰ فارغ التحصیل شوند، ( به عبارت دیگر دانشجویان ترم آخر مقطع کارشناسی ارشد)، لازم است معدل کل واحد‌های گذرانده آنان براساس (۰) تا (۲۰) تا تاریخ ۹۸/۱۱/۳۰ (و یا حداکثر تا تاریخ ۳۰ مهر ماه ۹۹) توسط موسسه آموزش عالی محل فارغ التحصیلی دوره کارشناسی‌ارشد درج و پس از تأیید مسئول ذیربط به هنگام ثبت‌نام ارائه شود.

۳-۱- براساس مصوبه جلسه مورخ ۳۶۸ مورخ ۷۴/۱۱/۰۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی فضلا و طلاب حوزه‌های علمیه قم و خراسان که دوره سطح ۳ را گذرانده‌اند و یا تا تاریخ ۹۹/۰۷/۳۰ دانش آموخته می‌شوند برای یکی از کدرشته‌های امتحانی مرتبط در گروه علوم انسانی مجاز به ثبت نام و شرکت در این آزمون بوده‌اند. بدیهی است این دسته از متقاضیان در صورت قبولی نیاز به گذراندن دروس پیش نیاز به تشخیص گروه آموزشی موسسه محل قبولی می‌باشند. متقاضیان مربوط باید در زمان ثبت‌نام مدرک فراغت از تحصیل خود را که توسط مدیریت حوزه‌های علمیه صادر شده  است در اختیار داشته باشند.

۴-۱- دارندگان مدارک تحصیلی معادل باید حائز شرایط «آیین‌نامه شرکت دارندگان مدارک معادل و غیررسمی در آزمون‌های ورودی مقاطع بالاتر» مصوبه جلسه ۸۴۵ شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم که طی بخشنامه شماره ۷۷۶۳۳/۲ مورخ ۹۲/۰۵/۲۸ توسط معاونت آموزشی وزارت متبوع به کلیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ابلاغ شده، باشند. بدیهی است آن عده از دارندگان مدارک معادل که قبل از تاریخ ابلاغ مصوبه جلسه شماره ۴۳۲ مورخ ۷۷/۰۹/۰۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی (مبنی بر ممنوعیت برگزاری دوره‌های معادل) در دوره‌های معادل پذیرفته شده‌اند، در شمول این مصوبه قرار می‌گیرند.

براساس مصوبه جلسه ۷۷۱ مورخ ۹۴/۰۸/۲۶ شورای عالی انقلاب فرهنگی، همه دارندگان مدرک معادل ضمن خدمت فرهنگیان که طی سال‌های ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۱ به دوره‌های مذکور راه یافته‌اند، حسب مورد از تسهیلات مصوبه شماره ۷۷۶۳۳/۲ مورخ ۹۴/۰۵/۲۸ برای ادامه تحصیل در مقاطع رسمی بالاتر برخوردار می‌شوند.

–  اصل و دو سری تصویر از تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی.

–  شش قطعه عکس تمام رخ ۴×۳ تهیه شده در سال جاری.

– ارائه مدرکی که وضعیت نظام وظیفه آن‌ها را با توجه به بند «مقررات وظیفه عمومی» مندرج در صفحه ۳ دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۳۹۹ مشخص کند (برای برادران).

متقاضیانی که با استفاده از سهمیه ایثارگران (بنیاد شهید و امور ایثارگران) و یا رزمندگان پذیرفته شده‌اند، در زمان ثبت‌نام، ملزم به ارائه تأییدیه سهمیه قبولی نیستند؛ ملاک عمل برای ثبت‌نام، همان عنوان درج شده در لیست‌های ارسالی به موسسات است.

ارائه معرفی‌نامه رسمی مبنی بر واجد شرایط بودن برای استفاده از امتیاز ویژه مربیان “رسمی- قطعی” و یا “رسمی- آزمایشی” دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی.

مربیان دانشگاه آزاد تنها با معرفی نامه صادره از سوی مرکز جذب و امور هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی امکان بهره‌مندی از این سهمیه را خواهند داشت.

متقاضیانی که با سهمیه مربی پذیرفته شده‌اند، باید موافقت رسمی دانشگاه محل خدمت خود را به دانشگاه محل قبولی در زمان ثبت‌نام ارائه کنند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.