مقصر وضعیت بحرانی بارسلونا کیست؟

در ایجاد بحران فعلی بارسلونا، چند نفری هستند که عملکردشان کمتر به چشم آمده اما در این ناکامی نقش داشته‌اند یا دست‌کم اینکه کمکی به باشگاه نکرده‌اند

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از خبرورزشی، بارسلونا این روزها یک باشگاه بحران زده است. حذف از لیگ قهرمانان اروپا نشان دهنده دوران جدیدی در این باشگاه است که با نزول و سقوط این تیم همراه شده است.

شکست تحقیرآمیز مقابل بایرن مونیخ که برای دومین بار در این فصل رقم خورد نشان دادکه باشگاه کاتالان تا چه حد از سطح رقابت با تیم‌های درجه یک فوتبال اروپا دور شده است. در راه رسیدن به این بحران، چند نفری بوده‌اند که سهم داشته‌اند  و کمتر به طور مستقیم از آن‌ها نام برده شده است.

مارک آندره تراشتگن

دروازه‌بان آلمانی در آلیانتس آرنا یک شب کابوس وار را پشت سر گذاشت و مقابل بایرن‌مونیخ اشتباهات مرگباری داشت. این در ادامه روند ناامیدکننده ای بوده که او در این فصل از خود نشان داده است. تراشتگن از روزهای اوج خود فرسنگ‌ها فاصله گرفته و گل‌های بدی که خورده برای بارسلونا مشکلات زیادی ایجاد کرده است.

سرجینیو دست

رونالد کومان در دوران حضور خود روی نیمکت بارسلونا، درخواست خرید این بازیکن ملی پوش آمریکایی را داد اما این خرید اصلاً جواب نداد. سرجینیو دست نه در پست دفاع راست و نه در پست وینگر موفق نبوده و یک بازیکن کاملاً معمولی و پایین‌تر از قواره‌های بارسلونا نشان داده است.

جرارد پیکه

گرچه این مدافع ۳۴ ساله سعی کرده به عنوان یک لیدر در تیم نقش‌آفرینی کند و بعد از رفتن مسی، به هواداران و سایر بازیکنان روحیه بدهد اما عملکرد او درون زمین کاملاً ناامیدکننده است. پیکه به‌هیچ‌وجه مدافع قابل اطمینانی در خط دفاعی بارسا به حساب نمی‌آید و گواه این موضوع هم گل‌های فراوانی است که بارسا در این فصل دریافت کرده است.

فرنکی دی‌یونگ

هافبک هلندی در فصل گذشته بهترین عملکرد دوران حرفه ای خودش را به نمایش گذاشت حتی بهتر از دوران حضورش در آژاکس اما این فصل اوضاع برای او کاملاً متفاوت شده است. دی‌یونگ باید یکی از بازیکنان کلیدی تیم باشد اما تقریباً در هر زمانی که تیم به کمک او احتیاج داشته عملکرد ضعیفی از خود نشان داده و کمکی به تیم نکرده است.

ممفیس دپای

او هم یکی دیگر از خریدهای بارسلونا در زمان رونالد کومان بود. با وجود اینکه هم اکنون بهترین گلزن بارسا به حساب می‌آید اما کمتر کسی است که حضور او را به عنوان یک بازیکن تاثیرگذار برای بارسلونا تایید کند. دپای در بازی‌های بزرگ نمی‌تواند به تیم کمک کند و کم کم هم وارد فاز خودخواهی در حرکاتش شده است. اوضاع برای بارسلونا خوب پیش نمی‌رود و همین باعث شده گل‌های او هم به تیم کمکی نکند و به چشم هواداران نیاید. شاید این از بدشانسی او باشد که در چنین شرایطی به بارسا آمده است و شاید هم خوش شانس است که کار بارسا به جایی رسید که به بازیکنی مثل او به عنوان امید اول خط حمله او تکیه کند.

عثمان دمبله

بعد از مصدومیت‌های متوالی سعی کرد برخلاف بسیاری از هم‌تیمی‌هایش که از بار مسئولیت شانه خالی می‌کنند، تاثیرگذار نشان دهد و با تمام جود به تیم کمک کند. مهاجم فرانسوی با وجود اینکه تلاش خود را انجام می‌دهد اما نتوانسته تاثیر مثبتی در روند گلزنی بارسا که چیزی در حد فاجعه است داشته باشد.

ژاوی

درست است که در ماه نوامبر هدایت بارسای بحران زده را در دست گرفت اما با وجودی که شروع پرهیجانی در تیم داشت اصلا نتوانسته چشم‌انداز امیدبخشی برای هواداران بارسلونا ترسیم کند و اوضاع تیم را سر و سامان دهد. ژاوی البته نقش اول این بحران نیست اما آمدن او به تیم نشان داد که رونالد کومان هم چندان مقصر نبوده و درست کردن این اوضاع ظاهراً از دست مربی تیم خارج است.

لاپورتا

زمانی که برای دومین دوره ریاست خود را در ماه مارس در باشگاه آغاز کرد، قول داد که اوضاع این تیم را متحول کند. با این حال نه تنها به وعده‌اش عمل کرده بلکه اوضاع را به شدت بدتر کرده است. هواداران باشگاه به شدت از او و و عده‌هایی که داده و همچنان می‌دهد عصبانی هستند و لاپورتا را مقصر بزرگ بحران فعلی بارسا می‌دانند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.