بهترین صبحانه‌های حاوی مواد مغذی برای لاغری

صبحانه یکی از مهم‌ترین وعده‌های غذایی است که اگر به‌ درستی مصرف شود،‌ می‌تواند هم باعث حفظ انرژی شما در طول روز بشود و هم با رساندن ریزمغذی‌های کافی به بدن، به تقویت عملکرد مغز، سیستم گوارشی و سیستم ایمنی بدن کمک بکند.

به گزارش تازه‌نیوز، معمولا متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که حجم مناسبی از پروتئین و فیبر غذایی در وعده صبحانه دریافت بشود تا علاوه بر حفظ سلامت بدن با خوردن این وعده غذایی مهم، جلوی گرسنگی‌های کاذب و ریزه‌خواری در طول روز هم گرفته بشود. از این رو، در ادامه این مطلب به معرفی بهترین صبحانه‌های سرشار از فیبر و پروتئین، می‌پردازیم.

اسموتی گیلاس و اسفناج
اگر وقت کافی برای پختن، آماده کردن و خوردن صبحانه ندارید، می‌توانید از شب قبل، تمامی مواد اسموتی گیلاس و اسفناج را داخل مخلوط‌کن بریزید و آن را درون یخچال بگذارید. سپس صبح روز بعد، فقط مخلوط‌کن را به بدنه اصلی دستگاه وصل و آن را روشن کنید. به این ترتیب، یکی از ساده‌ترین، خوشمزه‌ترین و البته، مغذی‌ترین صبحانه‌های جهان را پیش رو خواهید داشت. اسموتی گیلاس و اسفناج به شدت باعث کاهش التهاب در بدن و بهبود عملکرد مغز در طول روز می‌شود. ضمن اینکه فیبر فراوان موجود در آن، شما را تا وعده ناهار سیر نگه می‌دارد و جلوی ریزه‌خواری و اضافه‌وزنتان را هم می‌گیرد. برای تهیه این اسموتی کافی است تا سه‌چهارم پیمانه گیلاس بدون هسته، یک پیمانه اسفناج، یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی و یک قاشق غذاخوری دانه چیا را داخل مخلوط‌کن بریزید و این ترکیب را حدود ۲ دقیقه با یکدیگر میکس کنید. شما می‌توانید نصف پیمانه ماست کفیر هم به این ترکیب اضافه کنید تا اسموتی مغذی‌تری داشته باشید.

اسکرامبل اسفناج و تخم‌مرغ
اسکرامبل به تمامی غذاهای حاوی تخم‌مرغ همزده گفته می‌شود. اسکرامبل اسفناج و تخم‌مرغ، یکی از مغذی‌ترین صبحانه‌های پرطرفدار در سراسر جهان است که حجم بسیار بالایی از پروتئین و فیبر غذایی را در خود جای داده است. برای تهیه این اسکرمبل کافی است تا یک لیوان اسفناج خرد شده را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخصوص سرخ کردن و یک‌چهارم قاشق چای‌خوری نمک،‌ کمی تفت بدهید تا آب اسفناج کشیده بشود. سپس یک عدد تخم‌مرغ درشت را داخل اسفناج‌های سرخ‌شده بشکنید و همه مواد را با یکدیگر هم بزنید تا تخم‌مرغ کاملا بپزد. سپس این غذا را روی نان تست جو سرو کنید. مصرف این صبحانه می‌تواند شما را حداقل ۴ تا ۵ ساعت، کاملا سیر نگه دارد.

اسموتی موز و شکلات
اسموتی موز و شکلات برای بچه‌های بدغذا که میلی به صبحانه ندارند یا افرادی که برای خوردن یک صبحانه کامل و مغذی، عجله دارند، گزینه بسیار مناسبی است. این اسموتی برای عصرانه یا حتی یک شام سبک هم گزینه خوبی به حساب می‌آید و به دلیل حجم بالای پتاسیم، فیبر و پروتئین ارزشمندی که دارد، می‌تواند باعث تقویت عملکرد قلب، مغز، کبد، سیستم گوارشی و سیستم ایمنی بشود. برای تهیه این اسموتی مغذی کافی است تا سه‌چهارم لیوان شیر را با ۵ تا ۸ عدد بادام خام، یک عدد موز کوچک و یک‌چهارم لیوان شکلات تلخ (۷۰ درصد به بالا) به مدت ۳ دقیقه داخل مخلوط‌کن بریزید و از نتیجه کار لذت ببرید! اگر گیاه‌خوار هستید، می‌توانید به جای شیر از شیر بادام یا شیر نارگیل استفاده کنید.

منبع: سلامت

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.