افشاگری عجیب از سفرهای استانی احمدی‌نژاد: گونی نامه‌ها را می‌گرفت و نمی‌خواند!

عباس امیری‌فر گفت: سفرهای استانی به این جهت بود که یک سری گروه‌ها را می‌آوردند و نامه‌های کیلویی از مردم می‌گرفتند و به آن‌ها هم وقت نمی‌شد رسیدگی کنند و کلا جنبه تبلیغاتی داشت.

به گزارش تازه‌نیوز، سفر های استانی رئیسی حافظه تاریخی جامعه را به سمت دوران احمدی نژاد و سفر های او به شهر های مختلف کشور می برد که با حضور میان مردم که بعضا رفتار های پپلویستی نیز از او سر می زد، به سخنرانی می پرداخت و حجم بسیاری نامه های مردمی جمع آوری میکرد و مشخص نشد این نامه ها چه سرنوشتی پیدا کرد. به صورت طبیعتی نیز رسیدگی به این حجم نامه کار دشوار و بعضا غیرممکنی است که همین باعث می شود جنبه تبلیغاتی رفتار های احمدی نژاد و رئیسی مشابه بنظر برسد. رئیسی در آخرین سفر خود سی هزارنامه مردمی دریافت کرده است که بررسی آن ها جای سوال دارد.

عباس امیری‌فر، فعال سیاسی و مشاور فرهنگی دولت نهم و دهم، درباره ارتباط خود با احمدی‌نژاد به سایت «خبرسراسری» گفت: «احمدی‌نژاد که از دستور آقا تمرد کرد ما اعلام برائت کردیم و در نامه آقا هم که گفته بودند کاندیدا نشود را من منتشر کردم که فرمودند اگر بلندگو می‌خواهید این هم بلندگو و خلاصه افشاگری‌ها ادامه دارد و متأسفانه ایشان با ولایت و رهبری فاصله گرفته است و ما دیگر ارتباط و کاری با ایشان نداریم».

امیری‌فر درباره سفرهای استانی احمدی‌نژاد و نامه‌های مردمی بیان کرد: «سفرهای استانی به این جهت بود که یک سری گروه‌ها را می‌آوردند و نامه‌های کیلویی از مردم می‌گرفتند و به آن‌ها هم وقت نمی‌شد رسیدگی کنند و کلا جنبه تبلیغاتی داشت. البته اصل کار یعنی سفر استانی خیلی خوب است که مردم با مسئولین خود آشنا شوند اما اینکه نتیجه چه می‌شود، این سفرها نتیجه ای نداشت. خیلی خیلی کم به نامه‌ها توجه می‌شد؛ گونی‌گونی نامه می‌آوردند و اصلا نمی‌رسیدند به آن ها رسیدگی کنند برخی از نامه هایی که شاخص بود را رسیدگی میکردند و نهایتا بیست درصد را میخواندند».

او درباره شباهت رفتارهای رئیسی و احمدی‌نژاد در سفر های استانی به «خبر سراسری» گفت: «نباید فراموش کرد که اصل سفر خیلی خوب است آقای رئیسی هم چهره مردمی دارد لذا چهره به چهره شدن با مردم خیلی ارزشمند است اما نتایج آن با سی هزار نامه را باید ببینیم چه می شود. آقای روحانی هم این سفر ها را می رفت اما نتایجی نداشت؛ آقای رئیسی با مردم صحبت و گفتگو میکند و در نهایت اول کارشان خیلی مهم است که بداند مردم فشار گرانی و تورم را تحمل میکنند. باید به مرور دید که نتایج سفر های آقای رئیسی چه می شود».

امیری فر در ادامه از خاطرات خود پیرامون جزییات سفر های استانی گفت: «خاطره خوبی که از سفر ها دارم این است که با اقشار مختلف مردم و تشکل ها ارتباط برقرار میکردیم و مردم مشکلاتشان را رو در رو به ما میگفتند و با چهره های سیاسی آشنا می شدند اما متاسفانه برخی که دنبال حق ماموریت بودند دنبال ما راه می افتادند تا حقوق بیشتری بگیرند اما بار این سفر ها به دوش کسانی بود که زحمت انجام این سفر ها را میکشدند. احمدی نژاد آن موقع ارتباطات مردمی خوبی داشت و با الان نباید او را مقایسه کنیم. شخصیت احمدی نژاد آن زمان یک شخصیت دیگر بود و میان مردم میرفت و سخنرانی می‌کرد و نامه‌های مردم را می‌گرفت اما به هر حال آن زمان ما از این کار راضی بودیم اما نتیجه چه می شود؟طبیعتا نتایج آن طور که ما میخواستیم به مردم توجه بیشتری بشود، نمی شد».

او در پایان درباره شایعه تجمع مردم در سخنرانی‌های احمدی‌نژاد به صورت اتوبوسی گفت: «بله این اتفاق زیاد می افتاد. یک عده هم به عنوان حق ماموریت می آمدند یک عده هم از این سفر ها سوءاستفاده می کردند که این یک اشکال جدی بود».
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.