روغن‌های گیاهی که باعث پرپشت شدن مژه‌ها می‌شوند

مژه‌های متراکم و خمیده به‌شدت به زیبایی ظاهر کمک می‌کند. اگر برای دست‌یابی به ظاهری زیبا تمایل دارید که همواره از ریمل‌های گران‌قیمت با ترکیبی پیچیده استفاده کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که به محصولات طبیعی روی آورید.

به گزارش تازه‌نیوز، در حالی که مژه‌های کم‌پشت لزوماً زیبایی ظاهر را مخدوش نمی‌کنند، اما تاثیر خاصی هم در حفظ این زیبایی ندارند. قبل از این‌که شتاب‌زده به سراغ ریمل‌ها یا تکنیک‌های لیفتینگ بروید، به این فکر کنید که آیا مژه‌های شما به خوبی تغذیه می‌شوند و مواد مغذی خود را بدست می‌آورند یا خیر.  اگر درصدد هستید تا مژه‌هایتان بلند و پرحجم شوند، پیشنهاد ما به شما این است که قبل از هر چیز، مراقبت‌های طبیعی را در برنامه زیبایی خود بگنجانید. بنابراین برای داشتن چشمانی زیبا، دور مژه مصنوعی را خط بکشید و به‌جای آن از روغن‌های طبیعی کمک بگیرید تا سلامت و زیبایی مژه‌هایتان را تضمین و آن‌ها را به خوبی تغذیه نمایید.

 

چهار روغنی که به رشد و تقویت مژه‌ها کمک می‌کنند

۱. روغن جوجوبا

به نظر می‌رسد برای افزایش حجم مژه‌ها و کمک به رشد آن‌ها، روغن جوجوبا یکی از بهترین گزینه‌ها باشد. از آنجا که این روغن غنی از اسیدهای چرب است به کاهش ریزش بیش از حد مو کمک و در عین حال مژه‌ها را عمیقاً تغذیه می‌کند. برای استفاده، ابتدا روغن جوجوبا را در یک کاسه کوچک بریزید، سپس یک برس ریمل یا گوش‌پاک‌کن را در آن فرو کنید. سپس، از ریشه تا نوک مژه‌های خود را از این روغن بمالید. برای بهترین نتیجه، این عمل را هر شب قبل از رفتن به رختخواب تکرار کنید.

 

۲. روغن کرچک

هم‌اکنون ده‌ها سال است که روغن کرچک یکی از پرمصرف‌ترین محصولات آرایشی به شمار می‌رود. این روغن گیاهی به‌ویژه به لطف اسیدهای چرب ضروری موجود در آن، باعث التیام پوست و مو می‌شود. تحقیقات نشان داده است که اسید ریسینولئیک موجود در آن به آبرسانی و جلوگیری از ریزش مو کمک می‌کند و این موضوعی است که اخیراً در اخبار پزشکی تایید شده‌ است.

در حالی که هیچ‌گونه دلیل علمی برای اثربخشی این روغن در تقویت مژه‌ها وجود ندارد، تحقیقات و بررسی‌های دانشمندان قدرت مرطوب‌کنندگی و تقویت‌کنندگی طبیعی آن را اثبات می‌کند. برای این‌ که از این توانایی بهترین بهره ممکن را ببرید، فقط کافی است مقداری از آن را با یک چوب‌پنبه روی مژه‌ها بمالید و اجازه دهید محصول یک شب باقی بماند تا به خوبی عمل کند. اما هنگام استفاده از این روغن روی مژه‌ها، دقت کنید تا وارد چشم نشود که اگر شود باید فوراً چشم را آبکشی نمایید.

 

۳. روغن زیتون

همانطور که مشاهده کردید، روغن زیتون یک مکمل نسبتاً رایج در محصولات طبیعی مربوط به مراقبت از مژه‌ها محسوب می‌شود. دلیل آن خاصیت مرطوب‌کنندگی این روغن است که حیف است برای مژه‌های خود از آن سود نبرید.  روغن زیتون، به لطف اسیدهای چرب خود مانند اسید اولئیک، اسید لینولئیک و اسید پالمتیک، به تقویت مو و مژه‌ها کمک می کند، حتی اگر مورد دوم، یعنی تقویت مژه‌‌ها، دلیل علمی کافی در دست نباشد.برای تقویت بیشتر و پرپشت کردن مژه‌ها، با گرم کردن مقدار کمی روغن زیتون شروع کنید. برای اطمینان از دمای مناسب، روغن را با یک برس مژه تمیز روی مژه‌های خود بمالید و بگذارید یک شب بماند و استراحت کند. توصیه می‌کنیم که این کار را 3 بار در هفته تکرار نمایید.

 

۴. روغن نارگیل

روغن نارگیل محصولی است که باید در سبد مراقبت‌های زیبایی شما وجود داشته‌ باشد. از آنجام که این روغن غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها، مواد معدنی ضروری و اسیدهای چرب است، به افزایش تراکم و شادابی مژه‌های شما کمک می‌کند.برای بهره‌مند شدن از فواید آن، کمی از این روغن را روی نوک انگشتان خود بگذارید و سپس به آرامی روی مژه‌ها بمالید. بدون آبکشی اجازه دهید تا ماده عمل کند و حتماً هر شب این عمل را تکرار نمایید. همچنین توجه داشته باشید که از این روغن گیاهی ارگانیک می‌توان به عنوان پاک‌کننده آرایش نیز استفاده کرد.

تغذیه مناسب، مکملی عالی برای روغن‌های طبیعی

علاوه بر مراقبت‌های شبانه، یک رژیم غذایی سالم و سرشار از روی، ویتامینB6 و منیزیم، به سلامت مژه‌ها کمک می‌کند. بنابراین،مصرف ماهی، میوه‌ها و سبزیجات، جگر یا حتی لوبیا خشک، رشد مجدد آنها را تحریک می‌کند، بنابراین حتماً این مواد را در سبد غذایی خود بگنجانید.

منبع: سلامت

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.