معجزاتی که پس از رهایی از افسردگی در زندگی اتفاق می‌افتد

درمان‌های بیماری افسردگی می‌توانند عوارض ناشی از آن را برطرف کنند و سلامت روانی را به شما بازگردانند.

به گزارش تازه‌نیوز، از جمله آثار درمان‌های افسردگی می‌توان به این موارد اشاره کرد:

خواب بهتر
افسردگی می‌تواند با خیلی سخت به خواب رفتن یا خیلی زود بیدار شدن، مانع استراحت فرد شود و باعث رخوت و سستی بدن می‌شود. مهم‌تر از همه، کمبود خواب، شدت افسردگی را بیشتر می‌کند. درمان افسردگی به بهبود خواب فرد کمک می‌کند.

زندگی عاشقانه بهتر
برخی از داروهای ضدافسردگی، میل جنسی را کاهش می‌دهد؛ اما غالبا، سد راه بزرگ‌تر زندگی عاشقانه، خود افسردگی است. مطالعه‌ای نشان داد که ۷۰ درصد افراد مبتلا به افسردگی با مصرف نکردن دارو، میل جنسی خود را از دست می‌دهند. درمان افسردگی می‌تواند موجب ترمیم اعتماد به نفس و تقویت روابط عاطفی با شریک زندگی شود.

تسکین درد
درمان افسردگی باعث می‌شود از نظر احساسی، حس بهتری داشته باشید و ناراحتی درد را کاهش می‌دهد. به این دلیل است که افسردگی، موجب احساس ناراحتی بیشتر حاصله از درد می‌شود. مطالعات نشان داده است که افراد افسرده‌ای که بیماری‌هایی مانند آرتروز و میگرن دارند، بیشتر احساس درد می‌کنند و به همین دلیل ناتوان‌تر هستند. انجام درمان، به تسکین این دردها نیز کمک می‌کند.

بهبود سلامتی
اگر دچار افسردگی هستید، درمان آن می‌تواند به پیشگیری از برخی بیماری‌های جدی در میانسالی کمک کند. به همین دلیل است که افسردگی می‌تواند در بدن تاثیر داشته باشد. مطالعه‌ای نشان داد، خطر ایست ناگهانی قلب در زنانی که افسرده بودند، نسبت به زنانی که افسردگی نداشتند، دو برابر بوده است. درمان افسردگی به کاهش خطرات سلامتی نیز کمک می‌کند.

عملکرد بهتر در کار
افسردگی می‌تواند انجام کار را برای فرد دشوار کند. اگر افسرده هستید، ممکن است تمرکزتان را در کار از دست بدهید و بیشتر اشتباه کنید. اگر فکر می‌کنید افسردگی روی کار شما تاثیر گذاشته است، اکنون با کمک درمان، می‌توانید مشکلات جدی آن را برطرف کنید.

تفکر دقیق‌تر و حافظه بهتر
آیا فراموشکار شده‌اید؟ آیا افکار مبهم و ناخوشایند در سر دارید؟ کارشناسان دریافته‌اند که افسردگی می‌تواند تغییرات ساختاری را در نواحی از مغز ایجاد کند که مسوول حافظه و تصمیم‌گیری است. خبر خوب این است که درمان افسردگی می‌تواند باعث تغییراتی همچون، باز شدن فکر و تقویت حافظه در به یاد آوردن مطالب شود.

زندگی شادتر
شما فردی زودرنج و عصبی هستید؟ دائما به بچه‌های خود غر می‌زنید و بعد از آن احساس بدی دارید؟ درمان افسردگی به تقویت روحیه و به کاهش تنش در محیط خانه و بهبود روابطتان با خانواده کمک می‌کند.

شیوه زندگی سالم‌تر
چرا افسردگی در برخی افراد موجب افزایش وزن می‌شود؟ تا حدودی، تاثیر رفتاری دارد و ممکن است اشتهای فرد کمتر شده و یا کمتر فعالیت داشته باشد و یا برای رهایی از افسردگی، ببیشتر غذا بخورد. از نظر فیزیولوژیکی نیز تاثیر دارد و مقادیر کم مواد شیمیایی مغز می‌تواند هوس خوردن کربوهیدرات‌ها را در فرد ایجاد کند. درمان افسردگی می‌تواند با ایجاد تغییراتی، به فرد انرژی مورد نیاز برای ورزش و خوب خوردن را بدهد.

ناآرامی کمتر و کنترل بیشتر زندگی
هنگامی که افسردگی، انرژی فرد را می‌گیرد، حتی ساده‌ترین کارها مانند کشیدن جاروبرقی یا پرداخت صورتحساب‌ها هم می‌تواند سخت باشد. هر چه آشفتگی و بی‌نظمی بیشتر باشد، تحمل فرد کمتر می‌شود. درمان افسردگی، انرژی مورد نیاز برای کنترل و نظم دادن به زندگی را به فرد باز می‌گرداند.

خطر کمتر افسردگی در آینده
افرادی که قبلا افسرده شده‌اند، احتمال افسرده شدن دوباره آنها بیشتر است؛ اما درمان مداوم یا دارودرمانی، از بازگشت افسردگی جلوگیری می‌کند. حتی اگر بازگشت هم داشته باشد، باز هم درمان چاره کار است. پس از این شما علائم اولیه افسردگی را می‌شناسید و برخی از مهارت‌های مقابله با آن را می‌دانید و می‌دانید که از چه راهی می‌توان آن را درمان کرد.

روابط‌تان با دوستان و خانواده محکم‌تر کنید
درمان افسردگی، به بهبود زندگی اجتماعی کمک می‌کند؛ اما افسردگی باعث دوری افراد از یکدیگر می‌شود، همچنین ممکن است عزت نفس فرد را از بین ببرد و احساس غیرقابل تصوری را در فرد ایجاد کند. دارودرمانی اعتماد به نفس از دست رفته را دوباره به فرد بازمی‌گرداند. برقراری ارتباط با دوستان قدیمی به هنگام افسردگی کار سختی است؛ اما تاثیر مهمی در بهتر شدن حال افراد دارد.

کمک گرفتن
برخی از افراد افسرده، امیدوارند که به خودی خود و بدون درمان دارویی بهتر شوند. این تصور اشتباه است و مطالعات نشان داده است که افسردگی که بیشتر به طول بینجامد، علائم آن شدیدتر شده و درمان آن سخت‌تر می‌شود. به پزشک مراجعه کنید یا با یک درمانگر مشورت کنید. هرچه زودتر مراجعه کنید و زودتر کمک بگیرید، شانس شما برای داشتن آینده سالم‌تر و حال بهتر، بیشتر است.

منبع: سلامت

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.