اگر پوست‌تان مختلط است از این روغن‌ها استفاده کنید

مراقبت از پوست در همه افراد یکسان نیست و انتخاب محصولات بهداشتی و آرایشی باید متناسب با نوع پوست باشد. پوست مختلط یکی از حالات پوست است که مراقبت‌های پوست چرب و خشک را می‌طلبد.

به گزارش تازه‌نیوز، پوست مختلط به حالتی اطلاق می‌شود که پوست همزمان چرب و خشک است؛ به این معنا که در ناحیه پیشانی، بینی و چانه چرب (شبیه T) و سایر قسمت‌های صورت یعنی گونه‌ها، گردن و اطراف چشم‌ها خشک است. پوست مختلط معمولا شبیه به پوست چرب دیده می‌شود و از همین‌رو همانند پوست چرب باید از پاک‌کننده‌های خیلی قوی پرهیز شود. برای شست‌وشو و مراقبت از پوست مختلط بهتر است پوست به ‌آرامی ماساژ داده‌ شود.

برای تعادل پوست چه باید کرد؟

برای حفظ سلامت پوست باید سطح رطوبت و چربی پوست متعادل شود. به همین‌دلیل، لازم است ترکیبات مغذی و آب مورد نیاز پوست تامین شود و محصولات ملایم انتخاب گردد تا پوست تحریک نشود.

این نکته به‌خصوص در مورد قسمت‌های خشک پوست باید بیشتر مدنظر باشد. استفاده از ماسک حداکثر یک‌‌بار در هفته توصیه می‌شود که بهتر است از ترکیبات ملایم و با PH اسیدی باشد تا تعادل قسمت‌های چرب پوست ایجاد شود.

 

چه روغن گیاهی برای پوست مختلط مناسب است؟

روغن هسته انگور

روغن هسته انگور در عین‌حال که نافذ و مغذی است، خاصیت پاکنندگی دارد. این روغن تنظیم‌کننده سبوم است و به‌آرامی منافذ پوست را باز می‌کند. روغن هسته انگور علاوه بر تنظیم ترشح سبوم، از بروز چروک‌های پوستی نیز پیشگیری می‌کند.

رقیق‌کردن روغن هسته انگور با یک روغن گیاهی دیگر مانند آرگان یا جوجوبا به بهبود پاکسازی کمک می‌کند و برای صورت نیز مناسب است.

روغن آرگان

به‌خاطر مقدار بالای اسیدهای چرب غیراشباع، روغن آرگان سازگاری خوبی با پوست دارد و به‌سرعت جذب پوست می‌شود. خواص مغذی و محافظتی ترکیبات این روغن باعث می‌شود تا برای قسمت‌های خشک و چرب پوست مناسب باشد.

مزیت دیگر روغن آرگان اینکه زمینه‌ساز جوش‌های پوستی نیست و می‌توان بدون نگرانی از ایجاد لکه‌های پوستی استفاده کرد. همچنین تاثیر ضدالتهاب و بهبوددهنده آن برای جوش‌های ریز مفید است و به رفع سریع‌تر آکنه کمک می‌کند.

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا به‌دلیل تنظیم چربی، راهکار طبیعی برای مراقبت از پوست مختلط است. به‌دلیل ساختار شبیه به سبوم، روغن جوجوبا سطح چربی‌های پوست را تنظیم می‌کند و نقش محافظ از نواحی خشک دارد.

قدرت تنظیم‌ PH این روغن به تعادل‌بخشی حالت اسیدیته پوست نیز کمک می‌کند. دیگر مزیت این روغن را می‌توان وجود ویتامین‌های فراوان دانست که برای پوست مغذی هستند.

منبع: سلامت

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.