علائم کم‌آبی پوست را بشناسید

کم‌آبی پوست می‌تواند باعث ایجاد علائم گوناگونی شود.

به گزارش تازه‌نیوز، پوست خشک با پوست دچار کم‌آبی یکسان نیست. پوست خشک فاقد چربی برای حفظ رطوبت در پوست است و موجب ایجاد ترک در پوست و حتی می‌تواند موجب خونریزی شده یا ممکن است پوست به دلیل رطوبت کم، آبش را از دست داده باشد. پوست کم آب رطوبت کافی ندارد.

چگونه کمبود آب، روی پوست اثر می‌گذارد
لایه‌های پوست به رطوبت نیاز دارند تا در مقابله با عوامل مضر بتوانند از پوست محافظت کنند. بدون آب کافی، پوست آنطور که باید نمی‌تواند حالت ارتجاعی داشته یا از بدن محافظت کند.

 پوست فاقد آب
شما ممکن است به ظاهر پوست نگاه کنید که صاف باشد. پوست کدر به اندازه کافی رطوبت ندارد تا به آن شفافیت و درخشندگی بدهد.

 چشم‌های گود
ممکن است متوجه تیرگی زیر چشمان خود شوید و دلیل آن این باشد که بدون آبرسانی کافی در پوست اطراف چشم حلقه ایجادشده و ظاهری گود و فرورفته به خود بگیرد.

 خطوط عمیق
چین و چروک‌ها بخش طبیعی از پیری و بر اثر قرار گرفتن در معرض نورخورشید و ژنتیک ایجاد می‌شوند و هیچ مقدار آبی نمی‌تواند مانع ایجاد چروک‌های دوران پیری ‌شود. با این حال، چروک‌های بسیار ریز ممکن است در نتیجه کم‌آبی بدن باشد. رطوبت بیشتر می‌تواند پوست را پرآب‌‌تر کند، بنابراین خطوط کم رنگ محو می‌شوند.

 خارش
پوست دچار کم‌آبی موجب ایجاد خارش می‌شود. پوستی که بر اثر کم آبی ترک خورده، دچار خارش می‌شود و علت آن ممکن است باکتری باشد.

 پف زیر چشم
از آنجایی که پوست در اثر کمبود رطوبت خاصیت ارتجاعیش را از دست می‌دهد، در زیر چشم حلقه ایجاد ‌شده و پف می‌کند.

آزمایش هورمونی 
برای اینکه بدانید دچار کم آبی هستید، می‌توانید “آزمایش هورمونی” را انجام دهید. کمی از پوست بازو را بین انگشت شست و سبابه‌تان فشار دهید. اگر به خوبی هیدراته شده باشید، پوست باید چند ثانیه پس از رها شدن به حالت اولیه‌اش برگردد. اگر اینطور نباشد، وقت آن است که کمی پوستتان را آبرسانی کنید.

منبع: سلامت

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.