به این دلایل بیشتر ماکارونی بخورید

ماکارونی یکی از خوراکی‌های محبوب در سراسر جهان است که از غلات ساخته می‌شود و می‌تواند جایگاه مناسبی در یک رژیم غذایی سالم داشته باشد. اگر ماکارونی از غلات سبوس‌دار تهیه شده باشد، می‌تواند به‌عنوان یکی از منابع خوب برای دریافت انرژی و فیبر غذایی مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش تازه‌نیوز، کمک به رفع مشکلات گوارشی و کاهش کلسترول خون هم دو مورد از مهم‌ترین فواید ماکارونی سبوس‌دار هستند.  در ادامه این مطلب با ۶ دلیل مهم برای استفاده بیشتر از ماکارونی آشنا خواهید شد که به ترتیب عبارتند از:

۱. گرسنگی را کاهش می‌دهد
ماکارونی از خوراکی‌های پُرکننده معده است و درنتیجه می‌تواند احساس گرسنگی را برای مدت‌زمان طولانی‌تری برطرف کند. کسانی که به‌درستی از غذاهای پُرکننده معده استفاده می‌کنند و احساس گرسنگی را برطرف می‌سازند، کمتر دچار بدخلقی و عصبانیت ناشی از گرسنگی می‌شوند. استفاده از ماکارونی سبوس‌دار همراه با بروکلی و مقداری گوشت چرخ‌کرده می‌تواند یک وعده غذایی باکیفیت را در اختیار شما بگذارد.

۲. قیمت مناسبی دارد
مواد اولیه‌ای که برای تهیه ماکارونی کاربرد دارند، ساده و نسبتا ارزان هستند: آرد، آب، نمک و شاید مقداری تخم‌مرغ. پس تهیه رشته‌های ماکارونی به‌صورت خانگی یا خریدن ماکارونی آماده نهایتا هزینه زیادی به همراه ندارد. شما می‌توانید ماکارونی را در کنار انواع سبزیجات و گوشت‌ها یا گوجه‌فرنگی، زیتون و پنیر موزارلا میل کنید.

۳. می‌تواند از بروز سرطان پیشگیری کند
ماکارونی تهیه‌شده از غلات سبوس‌دار می‌تواند فواید مختلفی برای سلامت شما داشته باشد. یافته‌های علمی نشان داده‌اند که مصرف منظم و مستمر محصولات تهیه ‌شده از غلات سبوس‌دار می‌تواند به محافظت از بدن در مقابل بعضی از سرطان‌ها، خصوصا سرطان روده بزرگ و سرطان معده کمک کند. البته اگر قصد دارید به‌صورت منظم از ماکارونی سبوس‌دار استفاده کنید، نباید وعده‌های غذایی را با حجم زیادی از گوشت‌ها یا مواد غذایی دیگر سنگین کنید.

۴. می‌تواند در کاهش وزن موثر باشد
این روزها ماکارونی، به‌دلیل داشتن حجم بالای کربوهیدرات، از نگاه بعضی افراد در گروه مواد غذایی ناسالم قرار می‌گیرد. اما محققان دریافته‌اند که کربوهیدرات‌ها فقط در صورتی باعث افزایش وزن می‌شوند که در مصرف آنها زیاده‌روی کنید. حتی یافته‌های علمی نشان می‌دهند که مصرف ماکارونی سبوس‌دار در رژیم مدیترانه‌ای به کاهش شاخص توده بدنی (BMI) کمک می‌کند. به‌علاوه، افرادی که از این رژیم غذایی پیروی می‌کنند و از ماکارونی سبوس‌دار استفاده می‌کنند، چربی شکمی را هم کاهش می‌دهند. ماکارونی سبوس‌دار همراه با گوجه‌فرنگی، سیر، ریحان و مقداری روغن زیتون فرابکر می‌تواند یک وعده غذایی بسیار سالم و باکیفیت برای شما باشد.

۵. چربی بسیار کمی دارد
میزان چربی در هر وعده مصرفی از ماکارونی حدود ۰.۵ گرم است. بنابراین، ماکارونی خودش حاوی چربی نیست بلکه افزودن مواد غذایی چرب مانند انواع پنیرها، کره، روغن مایع، گوشت‌های پرچرب و… به ماکارونی باعث چرب شدن وعده‌های غذایی شما می شود.

۶. به کنترل قند خون تان کمک می‌کند
شاخص گلایسمیک (GI) معیاری است که به شما می‌گوید ترکیبات قندی با چه سرعتی وارد جریان خون می‌شوند. رژیم غذایی سالمی که حاوی مواد غذایی با شاخص گلایسمیک پایین باشد، از ابتلا به بیماری دیابت و چاقی جلوگیری می‌کند. خوش‌بختانه ماکارونی سبوس‌دار هم GI پایینی دارد و از این نظر می‌تواند به ارتقای سلامت شما کمک کند.

منبع: سلامت

بیشتر بخوانید:

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.