برای کودکی که از واکسن می‌ترسد چه کنیم؟

این یک راز نیست که بچه‌ها واکسیناسیون را دوست ندارند، زیرا درد ایجاد می‌کند اما واکسن زدن اقدامی بارارزش هم برای فردی که واکسینه می‌شود و هم برای اطرافیانشان است.

به گزارش تازه‌نیوز، واکسیناسیون کودکان به ما کمک می‌کند تا به پوشش ایمنی گسترده‌تری برسیم و نیز می‌تواند از ابتلا و حتی مرگ بچه‌ها در اثر ویروس جلوگیری کند.

کمک به کودکان از طریق ترس از تزریق

اگر کودک در مورد واکسن زدن عصبی است زیرا سوزن او را می‌ترساند، توضیح اینکه برای مدت کوتاهی درد خواهد داشت اما بعد از آن تمام می‌شود ممکن است کمک کند. می‌توانید به آنها بگویید که چگونه از آنها و دیگران در برابر بیماری شدید محافظت می‌کند.

با فرزند خود در مورد آنچه اتفاق می‌افتد صحبت کنید و به هر سوالی که ممکن است از قبل داشته باشد پاسخ دهید. در کودکان کوچکتر، تبدیل واکسیانسیون به نوعی بازی نمایشی در خانه بسیار مفید است.

آنچه در طول واکسیناسیون نیز اتفاق می‌افتد، ممکن است کمک کند، اما زبان بدن شما مهمتر از کلمات شما است. اگر والدین شروع به احساس استرس کنند، کودک اغلب این انرژی را احساس می‌کند. وقتی والدین اتفاقات را به صورت شفاهی بیان می‌کنند، اینگونه در یک لحظه آشفته آرام می‌مانند.

چرا کودکان باید واکسن کووید۱۹ را دریافت کنند؟

بازگرداندن دنیای ما به حالت به اصطلاح “عادی” بستگی زیادی به این دارد که افراد کافی واکسینه شوند. واکسن‌ها گامی حیاتی در جهت پایان دادن به این بیماری همه‌گیر هستند و می‌توانیم بدون اقدامات احتیاطی اساسی مانند پوشیدن ماسک و پرهیز از تجمعات در داخل خانه، زندگی کنیم.

انواع آن‌ها زمانی رخ می‌دهند که ویروس یک میزبان واکسینه نشده را آلوده کند و جهش پیدا کند و در برخی موارد خود را قوی‌تر کند.

کودکانی که آلوده هستند ممکن است ویروس را به دیگران نیز منتقل کنند، از جمله آنهایی که دچار نقص ایمنی هستند یا به دلایل پزشکی نمی‌توانند واکسن را دریافت کنند. برای والدین مهم است که اگر فرزندانشان واجد شرایط هستند و در غیر این صورت، به محض تایید واکسن کووید۱۹ برای گروه سنی آنها، آنها را برای دریافت واکسن کووید۱۹ ببرند.

منبع: سلامت

بیشتر بخوانید:

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.