حمله کیهان به تجمعات اخیر معلمان و کشاورزان: راه‌حل به خیابان آمدن نیست!

روزنامه کیهان در شماره امروز خود در رابطه با تجمعات اخیر معلمان و برخی از صنف‌ها در کشور انتقاد کرد.

به گزارش تازه‌نیوز، روزنامه کیهان در واکنش به اعتراضات خیابانی صنف‌های مختلف ماه‌های اخیر نوشت:

اینکه معلمان، بازنشستگان، کارگران، کشاورزان و گروه‌های اجتماعی مشابه، با مشکلات اقتصادی دست به ‌گریبانند، بر کسی پوشیده نیست.

عیبی هم ندارد، بلکه بجا و مبتنی بر حق هم هست که دغدغه‌ها و مشکلات خود را به گوش مسئولان برسانند و انتظار تدبیر و چاره‌جویی در حد مقدورات را داشته باشند.

اصلا شان نزول مدیریت و مسئولیت، رسیدگی به مشکلات مردم به‌ویژه طبقات متوسط و پایین به‌عنوان ولی‌نعمت مسئولان است.

در عین حال آیا نسبت به مشکلات باید رویکرد جزیره‌ای و صرفا صنفی داشت، یا اینکه در کنار طرح مطالبات صنفی، نباید از منافع و مصالح کلان ملی غفلت کرد؟ به عبارت دیگر باید مراقب بود با دمیدن در مشکلات صنفی و مطالبه اختصاص بودجه و منابع – که نوعا کمیاب و محدود هم هستند- نقض غرض نشود و برآیند مسیر چاره‌جویی، موجب مشکلات جدید (مثل تولید نقدینگی و تورم جدید و…) که دود آن در چشم همه می‌رود، نشود.

آیا تنها راه طرح مطالبات و مشکلات، تجمعات بی‌در و پیکر خیابانی است که هیچ‌کس مسئولیت راه‌اندازی و اتفاقات متن و حاشیه آن را به‌عهده نمی‌گیرد، یا روش‌های مدنی‌تر، مفیدتر و کم‌هزینه‌تر هم وجود دارد؟ مسئولیت انحراف این تجمعات و موج‌سواری دشمنان کلیت ملت ایران با کیست؟ آیا هزینه‌های هنگفت این موج سواری، جز از جیب ملت ایران پرداخت می‌شود؟

بیشتر بخوانید:

2 نظر
  1. معلم

    راه حل بستن روزنامه کیهان است

  2. ناشناس

    کیهان معلمان ده ماه است که فریاد میزنند کو گوش شنوا مجبورشان کردند این کارها را بکنند دارند فرهنگیان را گول میزنند فکر کردن آنها خواب هستند

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.