گل محمدی در واکنش به تصمیم داور: آدم به خیلی چیزها مشکوک می‌شود

اشتباهات داوری علیه پرسپولیس برای سرمربی سرخپوشان این شائبه را به وجود آورده است که اراده‌ای برای جلوگیری از قهرمانی تیم او وجود دارد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از تسنیم، یحیی گل‌محمدی پس از پیروزی ۳ بر یک تیم پرسپولیس مقابل پیکان در نشست خبری اظهار داشت: در مجموع بازی خوب و درگیرانه‌ای بود. خیلی از دقایق بازی فیزیکی شد و نتیجه‌ای که می‌خواستیم گرفتیم. پیکان تیمی دونده و بابرنامه است. انصافاً بچه‌ها خیلی انرژی گذاشتند. در این شرایط سه گل زدن سخت است، ولی بازیکنان ما امروز هدف‌شان گرفتن سه امتیاز بود و خیلی خوب جنگیدند. به هواداران هم تبریک می‌گویم.

وی در مورد اینکه هواداران باز هم در ورزشگاه حضور نداشتند، گفت: هواداران نیستند، ولی انرژی‌شان با ماست و امیدوارم راضی باشند.

سرمربی پرسپولیس درباره اینکه در صحنه اعلام پنالتی به سود پیکان به شدت به تصمیم داور معترض بوده است، تصریح کرد: بازی در آن لحظه ۲ بر صفر بود. از بیرون از زمین به ما گفتند لک اول توپ را زد و داور بعد پنالتی گرفت. فکر می‌کنم داور در این صحنه اشتباه کرد، اگر اشتباه باشد این تصمیم فشار زیادی را به تیم ما تحمیل می‌کند. واقعاً ما شرایط خیلی سختی در هفته‌های گذشته از داوری داشتیم. الان هم اگر این اتفاق می‌افتاد و بازی ۲ – ۲  می‌شد، کار برای تمام مجموعه ما سخت می‌شد. امیدوارم داور درست گرفته باشد، چون اگر غیر از این باشد آدم به خیلی چیزها مشکوک می‌شود. امیدوارم داور درست پنالتی گرفته باشد.

گل‌محمدی در ادامه در نشست خبری تصریح کرد: نتیجه‌ای که می‌خواستیم را به دست آوردیم. کسب سه امتیاز هدف اصلی‌مان بود. کنترل بازی هم در اختیارمان بود و توانستیم از موقعیت‌ها استفاده کنیم. بازی واقعاً سختی بود و خیلی از لحظات بازی فیزیکی و درگیرانه شد. در این شرایط زدن سه گل در جریان بازی سخت بود که بچه‌های ما خوب این کار را انجام دادند. از همه آنها تشکر می‌کنم. انرژی زیادی گذاشتند و تمرکز خوبی در بحث دفاعی و حمله داشتیم. این کمک می‌کند بازی‌های آینده را هم امیدوارانه‌تر دنبال کنیم. در مجموع بازی سختی بود، ولی بچه‌ها توانستند وظایف خود را در زمین اجرا کنند و توانستیم سه امتیاز مهم و حساس را به دست بیاوریم.

وی در مورد اینکه دو گل تیمش را بازیکنان تعویضی به ثمر رساندند، گفت: همه بازیکنان ما کیفیت فنی خوبی دارند و می‌توانند به ما در ادامه راه کمک کنند. در نهایت هم ۱۱ نفر به زمین می‌روند و بازیکنان تعویضی که به زمین آمدند تأثیرگذار و باانگیزه بودند. این مهم است که با انگیزه وارد زمین شوند و انرژی مضاعف به تیم بدهند. هم رضا اسدی و هم بازیکنان تعویضی دیگر عالی و راضی‌کننده بودند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به سؤالی درباره قضاوت سیدرضا مهدوی در این بازی و اینکه به نظر می‌رسد او باید رفتار داوران را هم در طول هفته آنالیز کند،‌ خاطر نشان کرد: صحنه‌های تأثیرگذار متأسفانه از شروع لیگ تا الان خیلی علیه ما اتفاق افتاده است. به هر حال داور اشتباه می‌کند، ولی اینکه اینقدر تکرار و سریالی شود، جای نگرانی دارد. پنالتی امروز را دیدم، از نظر من و کادر ما یک خطای واضح بازیکن حریف بود. ما ۲ بر صفر جلو بودیم و وقتی یک گل می‌خوریم تیم زیر فشار می‌رود. اگر گل دوم را می‌خوردیم دو امتیاز راحت از دست‌مان می‌رفت و تیم پرسپولیس با این همه هوادار زیر فشار می‌رفت. مهدوی واقعاً یک انسان پاک و باشخصیت است. او از داوران پاکدست فوتبال کشور است، ولی واقعاً قبول کند که در این صحنه اشتباه کرد. متأسفانه این اشتباهات علیه ما زیاد می‌شود و این ذهنیت را برای ما به وجود می‌آورد که اراده‌ای وجود دارد که تیم ما قهرمان نشود. این ذهنیت هم از اشتباهات داوری به وجود می‌آید که خیلی خیلی زیاد شده است. امیدوارم این اشتباهات واقعاً اشتباه و سهوی باشد. خدا نکند اشتباهات عمدی باشد. امیدوارم خیلی زود این مسائل برطرف شود. نه تنها برای تیم ما، برای همه تیم‌ها عدالت رعایت شود. به هر حال داور هم اشتباه می‌کند، ولی نباید اینقدر در صحنه‌های تأثیرگذار اشتباه شود. مهدوی خیلی خوب سوت زد، ولی در آن صحنه حتی کمک داور اعلام کرد، پنالتی نیست. به نظرم داور تصمیمی اشتباه گرفت.

گل‌محمدی درباره کیفیت چمن ورزشگاه پاس قوامین عنوان کرد: متأسفانه زمین‌های ایران در لیگ‌مان به سمت خراب شدن می‌روند. این جای تأسف دارد. اکثر زمین‌های لیگ سال به سال کیفیت‌شان پایین‌تر می‌آید. از لحاظ فنی لیگ ما کیفیت خوبی دارد و یکی از سخت‌ترین لیگ‌های آسیاست و فکر می‌کنم جزو دو سه لیگ برتر آسیا باشد. تیم‌ها به هم باج نمی‌دهند و اکثر تیم‌ها در یک سطح هستند. با این زمین‌ها کیفیت لیگ پایین می‌آید و امیدوارم فکر بیشتری درباره امکانات و زیرساخت‌های فوتبال شود. الان استقلال و پرسپولیس و تیم ملی در یک زمین بازی می‌کنند. حتی چمن آزادی هم مشکلاتی دارد. اگر می‌خواهیم لیگ بهتری داشته باشیم و البته تیم ملی بهتری و باشگاه‌های‌مان در آسیا حرفی برای گفتن داشته باشند، باید فکری اساسی به حال زیرساخت‌ها کنیم. یا باشگاه‌ها را مجبور کنیم یا وزارت ورزش و فدراسیون شرایط را فراهم کنند تا زیرساخت‌های فوتبال بهتر شود. نه تنها این زمین، امکانات فوتبال ما زیر خط فقر است. باید یک فکر اساسی شود.

وی درباره بحث باز شدن پنجره نقل‌و‌انتقالاتی پرسپولیس نیز توضیح داد: آقای صدری این قول را داده است تا جمعه پنجره باز شود. ما دو بازیکن تاجیکستانی گرفتیم، اما بیشتر برای نیم‌فصل گرفتیم. می‌خواستیم در این بازی‌ها از آنها استفاده کنیم. براساس نیازمان در نیم‌فصل اول این بازیکنان را جذب کردیم. اگر نیم‌فصل دوم می‌رسید زمان بیشتری بود تا تیم را تقویت کنیم. الان شش هفت هفته است که بازیکنان مجوز بازی نگرفتند. امیدوارم این مشکل برطرف شود. می‌دانم صدری هم تلاش زیادی می‌کند تا این اتفاق رقم بخورد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.