بند توهین‌آمیز دولت به مردم در بودجه؛ مجلس اصلاح کند

بند توهین آمیزی توسط سازمان برنامه به مردم در بودجه سال ۱۴۰۱ گنجانیده شده است که ضرورت دارد توسط مجلس اصلاح شود.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از تحریریه، بند توهین آمیزی به اسم حمایت از مردم؛ توسط سازمان برنامه به عامه مردم در بودجه سال ۱۴۰۱ گنجانیده شده است که ضرورت دارد توسط مجلس اصلاح شده و قوه مقننه اجازه ندهد به ابزار شعارهای فریبنده و پوپولیستی از قانون گریزان حمایت شود.

در این بند افزایش جریمه های راهنمایی و رانندگی تنها به میزان ۵ درصد یعنی ۱ دهم تورم سال ۱۴۰۰ تعریف شده است که اگر از مسئولان سوال شود هدف از این افزایش اندک در جریمه های رانندگی در بودجه سال ۱۴۰۱ چیست به احتمال فراوان خواهند گفت با هدف وارد آوردن فشار کمتر به مردم این تصمیم گرفته شده است.

در این باره لازم است نکاتی بررسی شود:

در سال ۱۴۰۰ به اسم محدودیت های مضحک شبانه و جریمه برای مسافرت های بین شهری با خودرو شخصی؛ درحالیکه تردد با اتوبوس و … آزاد بود که امکان سرایت بیماری را بالا می برد؛ هزاران میلیارد تومان از مردم در اوج فشارهای اقتصادی و علیرغم تذکرها و استدلال های کارشناسان و متخصصین؛ اخذ شد و مورد توجه قرار نگرفت که باعث دلخوری و ایجاد نارضایتی شدید مردمی شده است زیرا آنرا کاسبی از جیب مردم می دانند.
کاهش واقعی نرخ جریمه های رانندگی باعث شده است تا نقض قانون هزینه ای نداشته باشد و میل به قانون شکنی را زیاد کند که به اعتبار فرهنگ غنی ایرانی به دلیل رایج شدن فرهنگ بسیار ناپسند رانندگی که آبروی ملت را بر باد داده است، لطمه وارد شود. درحالیکه در سایر کشورهای جهان شدیدترین برخوردها را با کسانی که قوانین را رعایت نمی کنند انجام می شود، اما دولت مردمی به فکر حمایت از قانون شکنان افتاده است.
آیا از نظر دولت، مردم ایران عمدتا قانون شکن هستند و کاهش نرخ جریمه ها(عدم افزایش کافی باوجود تورم ۵۰ درصدی که به معنای کاهش ۵۰ درصدی جریمه ها است) آنها را خوشحال می کند؟
دولت محترم متوجه وضع اسفناک رانندگی در کشور به دلیل جریمه های اندک و غیربازدارنده هست یا خیر؟ آیا می داند که مردم سایر کشورها به دلیل رانندگی عجیب و غریب حاکم بر کشور درباره ملت ایران چگونه می اندیشند؟
ضرورت دارد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این نمایش های بی مزه پایان داده و با وضع جریمه های کارشناسی شده و سنگین بر رفتارهای خطرناک و قانونشکنانه که یکی از دلایل تلفات بسیار بالای جاده ای کشور به شمار می رود، طرح دولت را تغییر دهند و از کسانی که قانون را رعایت می کنند حمایت نمایند.

بد نیست دولت سیزدهم نظر کسانی که به ایران سفر کرده اند را درباره کیفیت رانندگی در کشورمان جویا شود که باعث شده است به عنوان ملتی قانون شکن، بی نظم و با خیابان هایی همراه با رانندگی مضحک و مایه آبروریزی تبدیل شده ایم.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.