ترفندهایی برای تمیز کردن انواع شانه و برس مو

تقریبا همه ما امروزه می‌دانیم که تمیز کردن لوازم آرایش مانند براش‌های آرایشی تا چه اندازه مهم است اما وقتی به برس‌ها و شانه‌های مو می‌رسیم، معمولا این اصل مهم را جدی نمی‌گیریم. آیا تا حالا به این فکر کرده‌اید که چه چیزی ممکن است در میان دندانه شانه‌ها و برس‌ها جمع شده باشد؟

به گزارش تازه‌نیوز، اگر شانه و برس خودتان را ماه‌ها و شاید سال‌هاست که به حال خودش رها کرده‌اید، در بهترین حالت با مشکلاتی مانند شانه‌ناپذیری و چرب‌شدگی بیش‌ازحد موها مواجه می‌شوید.

برس‌های ساخته‌شده از موهای طبیعی 

برس‌های ساخته‌شده از موهای طبیعی، یکی از محبوب‌ترین انواع برس‌ها هستند که به داشتن موهای بسیار صاف و براق کمک می‌کنند. اما این برس‌ها زمانی می‌توانند عملکرد خوبی داشته باشند که پاکیزگی و تمیزی آنها حفظ شود.

البته تمیز کردن این برس‌ها واقعا کار سختی است چون موهای ریخته، گردوغبار، ترکیبات باقی‌مانده از محصولات مختلف و… به‌راحتی در میان آنها جمع می‌شوند. برای تمیز کردن برس‌های ساخته‌شده از موهای طبیعی به وسیله‌ای بسیار نازک نیاز دارید که بتواند به بافت میانی این برس‌ها نفوذ کند.

وقتی که پاکسازی اولیه تمام شد، مقدار کمی شامپو را درون یک کاسه آب گرم حل کنید و سپس برس را درون این محلول قرار بدهید. بعد موهای طبیعی برس را با کمک انگشتان دست تمیز کنید تا ترکیبات باقی‌مانده از میان آنها خارج شوند. پس از پایان این کار، برس را شب تا صبح به‌صورت برعکس روی یک حوله بگذارید تا کاملا خشک شود.

برس‌های ساخته‌شده از موهای مصنوعی 

این برس‌ها معمولا از پلاستیک یا دیگر محصولات ذوب‌شدنی ساخته می‌شوند. بنابراین هنگام پاکسازی آنها باید به دمای آب توجه کنید. ابتدا مرحله پاکسازی اولیه را مشابه با مرحله پاکسازی برس‌های ساخته‌شده از موهای طبیعی انجام بدهید و سپس مقدار کمی شامپو را درون یک کاسه آب ولرم بریزید و برس را درون آن بگذارید. با توجه به این‌که این برس‌ها از موهای مصنوعی ساخته شده‌اند، استفاده از ترکیبات ضدعفونی‌کننده هم مانعی ندارد.

برس‌های کوسن‌دار یا پارویی 

تمیز کردن برس‌های کوسن‌دار یا پارویی واقعا کار ساده‌ای است. تنها کاری که برای تمیز کردن آنها باید انجام بدهید، بیرون کشیدن تارهای موی جمع‌شده در میان دندانه آنها خواهد بود. برای این کار می‌توانید از وسایل نازک و صاف مثل دم شانه‌های کوچک یا موچین کمک بگیرید.البته چند ماه پس از خریدن این برس‌ها، گردوغبار نسبتا زیادی در میان دندانه آنها جمع می‌شود. برای پاکسازی این ذرات اضافی باید یک مسواک را به محلول‌های ضدعفونی‌کننده یا آب و صابون آغشته کنید و سپس برس را تمیز کنید.

برس‌های گرد 

با توجه به این‌که موها به‌راحتی در میان برس‌های گرد گیر می‌کنند،‌ تمیز کردن این برس‌ها می‌تواند کار سختی باشد. بنابراین اگر به موهایی برخورد کردید که به‌طرز عجیبی در میان برس‌های گرد گیر کرده‌اند، می‌توانید از قیچی برای بریدن این موهای مزاحم استفاده کنید. پس از پاکسازی اولیه هم باید برس‌های گرد را درون مخلوط شامپو و آب (برای برس‌های ساخته‌شده از موی طبیعی) یا الکل و ضدعفونی‌کننده (برای انواع ساخته‌شده از موهای مصنوعی) قرار دهید.

شانه‌ها 

از آنجایی که شانه‌ها معمولا از پلاستیک ساخته می‌شوند، تمیز کردن آنها بسیار ساده است. درواقع قرار دادن شانه‌های پلاستیکی درون محلول ضدعفونی‌کننده یا محلول ایزوپروپیل الکل به پاکسازی ساده این شانه‌ها کمک می‌کند. اگر پس از این مرحله همچنان ترکیبات اضافی را میان دندانه‌های شانه مشاهده کردید، آن را برای شست‌وشو زیر آب داغ بگیرید.

منبع: سلامت

بیشتر بخوانید:

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.