کشف ردپای دایناسور‌ها در لهستان +عکس

صد‌ها رد از دایناسورها که حداقل هفت گونه را نشان می‌دهند در لهستان پیدا شده‌ و زمین‌شناسان می‌گویند که احتمالاً تعداد بیشتری نیز پیدا خواهند شد.

به گزارش تازه‌نیوز، aljazeera نوشت، به گفته زمین شناسان، صد‌ها ردپای دایناسور در لهستان کشف شده است. این ردپا‌ها به خوبی مانده اند به طوری که حتی پوست فلس دار آن نیز قابل مشاهده است. کشفیات جدید نگاهی از اکوسیستم پیچیده‌ای در حدود ۲۰۰ میلیون سال پیش را ارائه می‌دهد.

به نقل از باشگاه خبرنگاران، این ردپا‌ها و استخوان‌های فسیل شده، توسط مؤسسه زمین شناسی لهستان در یک معدن خاک رس روباز در Borkowice، جنوب ورشو پیدا شدند. گرزگورز نیدزویدزکی، زمین شناس می‌گوید: “در آثاری که از دایناسور‌ها به جا مانده است، می‌توان رفتار و عادات آن‌ها را مشاهده کرد. ما در ردپایی از دایناسور‌ها اعمال دویدن، شنا کردن، استراحت کردن و نشستن را توانستیم ببینیم. ”

بزرگترین رد پا به دایناسور‌های گوشتخوار تعلق دارد که این ردپا ۴۰ سانتی متر (۱۵.۷ اینچ) طول دارد و در بسیاری از موارد، پوست را می‌توان با جزئیات دید. گرژگورز پینکوفسکی، زمین شناس، در بیانیه‌ای گفت: “برای اینکه چنین فسیلی ایجاد شود، باید توالی ویژه‌ای از رویداد‌ها در مدت زمان کوتاهی رخ دهد. ” صد‌ها رد دایناسور، که حداقل هفت گونه را نشان می‌دهند، پیدا شده‌اند و زمین‌شناسان گفته‌اند که احتمالاً تعداد بیشتری نیز پیدا خواهند کرد. این گروه تحقیقاتی همچنین چندین قطعات استخوانی از حیوانات و ماهی‌ها را کشف کرده اند.

کشف ردپای دایناسور‌ها

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.