این سه واکسن برای مقابله با اومیکرون بسیار ضعیف هستند

تازه‌ترین مطالعات نشان می‌دهند که واکسن‌های کووید-۱۹، سینوفارم، جانسون اند جانسون و اسپوتنیک یا اصلا یا بسیار کم در برابر اومیکرون مصونیت ایجاد می‌کنند و برای مقابله با این سویه جدید کرونا بسیار ضعیف هستند.

به گزارش تازه نیوز و به نقل از یورونیوز، محققان دانشگاه واشنگتن و شرکت داروسازی سوئیسی هامباس این تحقیقات را درباره کارآیی شش واکسن مطرح و استاندارد کووید در جهان انجام دادند.

تنها ۳ نفر از ۱۳ نفری که که دو دوز سینوفارم را دریافت کرده بودند پادتن هایی علیه اومیکرون داشتند. واکسن جانسون اند جانسون روی ۱۲ نفر آزمایش شد و تنها یک نفر آنتی بادی داشت واکسن اسپوتنیک هیچ مصونیت در بدن ۱۱ فرد آزمایش شده ایجاد نکرد.

سینوفارم واکسن چینی و اسپوتنیک واکسن روسی است. هنوز این شرکت ها درباره کارآیی و نتیجه تحقیقات اخیر واکنشی نشان نداشته اند.

سویه جدید ویروس کرونا ۷۰ برابر سریعتر از سویه دلتا شیوع پیدا می کند اما به اندازه سویه دلتا مرگبار نیست. با این حال آنچه دانشمندان را نگران کرده سرعت شیوع این سویه است. اولین مورد از ابتلا به اومیکرون اواسط نوامبر شناسایی شد و اکنون با گذشت بیش از یک ماه تقریبا سه چهارم موارد ابتلا به کرونا در جهان ناشی از سویه او میکرون می باشد.

۱ نظر
  1. مرجان

    از کرونا و سویه های جدید و قدیمی فایده نداره حرف بزنیم ، فقط دیگه همه دنیا میدونن که چین یک بلایی به جان بشریت انداخت که ازش خلاصی نداریم تویه این چند ساله چندین میلیون انسان کشته شدن؟؟؟ چقدر دنیا ضرر و زیان مالی دید؟ ولی انگار دنیا چشماش رو به رویه کاری که چین با دنیا کرد بسته و کوچکترین خسارتی از چین لعنتی نمیخوان!

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.