خبر بد برای معلم‌ها: امسال از پرداخت حقوق جدید خبری نیست!

بنابر آنچه که معاون سازمان اداری و استخدامی کشور گفته، رتبه بندی معلم‌ها از سال آینده در فیش حقوقی آنها اثر خواهد گذاشت.

به گزارش تازه نیوز، با وجودی که دولت و سران سه قوه بر اجرای طرح رتبه بندی توافق کرده‌اند، عرب اسدی معاون رئیس سازمان امور استخدامی نسبت به تغییرات ایجاد شده در لایحه نظام رتبه بندی معلمان انتقاد کرده و گفته: متاسفانه بار مالی برای امسال دیده نشده و دولت برای امسال اعتبار ندارد که تامین کند، ما از ابتدای سال 1401 در حدود 25 هزار میلیارد تومان در نظر گرفتیم که در لایحه بودجه تقدیم شده است، بنابراین عدد بار مالی جدید که در پیشنهاد مطرح است، واقع بینانه نیست.

این بدان معنی است که با توجه به اعلام قبلی در خصوص اعمال رتبه بندی از شهریور ۱۴۰۰، این مهم فقط در فیش حقوقی معلمان ثبت می‌شود و منجر به پرداخت جدید و یا افزایش حقوق دریافتی نخواهد شد.

با این حال، وزیر آموزش و پرورش از این اتفاقات اظهار بی اطلاعی می کند و در گفتگو با صدا و سیما اینگونه به این خبر واکنش نشان می‌دهد: درباره اینکه اعتبار رتبه بندی تامین نشده بود صحبتی را نشنیده ام، ولی آن را پیگیری خواهم کرد. آمادگی لازم برای تنظیم و تدوین آیین نامه رتبه بندی معلمان را داریم و پس از ابلاغ قانون آن را آغاز خواهیم کرد.
وی درباره مشکل کم شدن حقوق معلمان خرید خدماتی نیز گفت: این معلمان طبق ساعات کاری حقوق خود را می‌گیرند و تنها مشکل بیمه دارند که این مشکل نیز حل می‌شود. به میزان کم شدن ساعات کار موظفی معلمان خرید خدماتی از ۴۴ به ۲۴ ساعت بیمه آن‌ها کسر شده است که پیگیر هستیم حق بیمه آن‌ها نیز واریز شود.

عزیزالله رضایی

۱ نظر
  1. امید

    الملک یبغی مع الکفر ولا یبغی مع ظلم

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.