نبرد تاتنهام و لیورپول در سایه ویروس اُمیکرون! +ترکیب احتمالی دو تیم

تاتنهام و لیورپول در حالی امشب به مصاف هم خواهند رفت که لیگ برتر انگلیس تحت‌تأثیر پاندمی جدید کرونا با سویه اُمیکرون است.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از خبرورزشی، در حالی که کرونای اُمیکرون در انگلیس روز به روز بیشتر پخش می‌شود، خبری از تعطیلی لیگ برتر نیست و هر دیداری که امکان برگزاری داشته باشد، برگزار خواهد شد. از هفته هجدهم لیگ برتر انگلیس در حالی که تاتنهام بدجور درگیر ویروس شده به مصاف لیورپول خواهد رفت.

تاتنهام؛ نجات از ویروس!

آنتونیو کونته در ماه‌های ابتدایی حضورش در تاتنهام با پدیده عجیبی روبه‌رو شد. در انگلیس خیلی تیم‌ها درگیر ویروس کرونای جدید شده‌اند، اما این مشکل بیش از همه در تیم شمال‌لندنی دیده شده است. حالا بعد از تعویق ۳ بازی، تاتنهام با بهبود شرایط باید به مصاف لیورپول که مدعی قهرمانی است، برود. دیدارهای خارج‌ازخانه تاتنهام عقب افتاده‌اند و این تیم از حدود ۴۰ روز قبل از لندن خارج نشده است. شروع کار آنتونیو کونته در تاتنهام خوب بوده، ولی وضعیت به شکلی است که او می‌خواهد هرطور شده این مقطع از سال ۲۰۲۱ رد شود و به سال ۲۰۲۲ برسد. ۶ بازی لیگ برتری است که تاتنهام موفق به گرفتن یک مساوی هم از لیورپول نشده و در شرایط فعلی هم کار خیلی سختی خواهد داشت.

لیورپول؛ پرش از ویروس!

وضعیت لیورپول بدتر از تاتنهام نیست، ولی آن‌ها هم درگیر هستند. به نوعی یورگن کلوپ و شاگردانش می‌خواهند از ویروس بپرند! اگرچه مربی آلمانی به‌شدت از برگزاری بازی‌ها تحت هر شرایطی انتقاد کرده، ولی مجبور است تیمش را به لندن ببرد و در دیداری دشوار به میدان بفرستد. با این حال وضعیت لیورپول این روزها خوب است و هرطور شده نتیجه لازم را می‌گیرد. قرمزها که با ۶ برد از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا گذر کردند، حالا ۶ بازی متوالی هم هست که در لیگ برتر فقط برنده شده‌اند. نکته جالب این که لیورپول در این ۶ دیدار فقط یک گل دریافت کرده. کلوپ احتمالاً ترس دارد کرونا شرایطی برای تیمش ایجاد کند که امتیازهای مهمی را از دست بدهد و روی حضور تیمش در کورس قهرمانی تأثیر بگذارد.

آخرین جدال
دیدار برگشت فصل قبل در لندن را لیورپول ۳-۱ از تاتنهام برد. فیرمینو، آرنولد و مانه برای لیورپول و هویبیرگ برای تاتنهام گل زدند.

آمار بازی
۵۸) در ۵۸ دیدار لیگ برتری بین تاتنهام و لیورپول، بردهای قرمزها یکی بیش از ۲ برابرِ سفیدها بوده است. لیورپول ۲۹ بازی را برده، ۱۴ بازی را باخته و ۱۵ بازی مساوی شده است.
۷) لیورپول در ۷ بازی آخرش مقابل تاتنهام در تمامی رقابت‌ها پیروز شده است. ۶ بازی لیگ برتری بوده و یک بازی فینال لیگ قهرمانان اروپا.
۴) آخرین برد تاتنهام مقابل لیورپول ۴ سال و ۲ ماه قبل به ثبت رسید. پس از برد ۴-۱ در اکتبر ۲۰۱۷ تاتنهام در ۸ بازی مقابل لیورپول برنده نشد.
۳) لیورپول هر ۳ بازی آخرش در زمین اختصاصی تاتنهام را برده. باخت آخر لیورپول در لندن مقابل این حریف در ورزشگاه ومبلی رقم خورده است.
۱۸) تاتنهام در ۱۸ بازی آخرش در لیگ برتر با رقبا امتیازی تقسیم نکرده است. اسپرز ۱۲ برد و ۶ شکست در این دیدارها داشته است. این تیم ۳ بازی آخرش را برده است.
۴) آنتونیو کونته در ۴ دیدار گذشته مقابل لیورپول یک برد، ۲ تساوی و یک شکست داشته است. اولین شکست او همراه چلسی شکست خانگی مقابل لیورپول در سال ۲۰۱۶ بود.
۵) روبرتو فیرمینو ستاره خط حمله لیورپول در ۶ بازی آخرش مقابل تاتنهام ۵ گل زده است. این مهاجم برزیلی ۳ مرتبه گل پیروزی‌بخش مقابل اسپرز زده است.

مصدومان و محرومان
آنقدر کرونای اُمیکرون این روزها در انگلیس پخش شده که مشخص نیست تا لحظه شروع این نبرد کدام بازیکن سالم باشد و بتواند بازی کند. علی‌الحساب بدانید که مهم‌ترین غایب‌های تاتنهام کریستین رومرو، لوکاس مورا و هئونگ مین سون هستند. در لیورپول هم مهم‌ترین غایب‌ها ویرجیل فان‌دایک، فابینیو و کرتیس جونز هستند که کرونایی شده‌اند.

ترکیب احتمالی دو تیم لیورپول و تاتنهام برابر هم

تاتنهام: لوریس، داوینسون، دایر، دیویس، تانگانگا، رگیلون، وینکس، هویبیرگ، لوسلسو، برخواین و کین
لیورپول: آلیسون، آرنولد، ماتیپ، کوناته، رابرتسون، کیتا، هندرسون، میلنر، صلاح، مانه و فیرمینو

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.