آغاز دلچسب «مرد عنکبوتی» استودیو مارول در گیشه جهانی

قسمت جدید از سری فیلم‌های «مرد عنکبوتی» در هفته نخست اکران به فروش جهانی ۵۸۷ میلیون دلاری دست یافت و سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما در فروش آغازین نام گرفت.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایسنا، فیلم ابرقهرمانی «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» محصول کمپانی سونی و استودیو مارول در هفته نخست اکران خود به فروشی رکورد شکن دست یافت و توانست فروش ۲۵۳ میلیون دلاری را از محل ۴۳۳۶ سالن سینما در آمریکا کسب کند تا در میان نگرانی از شیوع سویه اُمیکرون ویروس کرونا تا به سومین فیلم پرفروش تاریخ سینمای آمریکا در هفته نخست اکران تبدیل شود.

در گیشه بین‌الملل و بویژه اروپا که نگرانی حتی بیشتری درباره شیوع سویه جدید کرونا وجود دارد، این فیلم بار دیگر تاریخ‌ساز شد و ۳۳۴.۲ میلیون دلار (بدون گیشه چین) فروخت تا فروش جهانی خود را در هفته نخست اکران به رقم چشمگیر ۵۸۷.۲ میلیون دلار برساند، که سومین فروش افتتاحیه تاریخ سینما بدون احتساب تورم در گیشه جهانی است.

«مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» همراه با بازگشت مخاطبان به سینما به سطحی همتراز با دوران پیش از کرونا برای نخستین بار، رکوردهای دیگری را نیز از آن خود کرده است و گیشه سینمای آمریکا را در مسیر بازگشت به روند عادی قرار داد، هر چند برخی از فیلم‌ها فروش ناامیدکننده‌ای را ثبت کردند.

فیلم «کوچه کابوس» ساخته «گیرمو دل‌تورو» آغاز نامیدکننده ای داشت و با وجود نقش آفرینی ستاره‌های طراز اول تنها به فروش ۳ میلیون دلاری رسید و «داستان وست ساید» ساخته جدید «استیون اسپیلبرگ» هم با کاهش ۶۷ درصدی فروش در هفته دوم اکران رو به رو شد.

«مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» به کارگردانی «جان واتس» و فیلم‌نامه‌ای نوشته مشترک «کریس مک‌کنا» و «اریک سامرز» با بازی مجدد «تام هولاند» در نقش اصلی دنباله «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» (۲۰۱۷) و «مرد عنکبوتی: دور از خانه» (۲۰۱۹) و بیست و هفتمین فیلم در دنیای سینمایی مارول محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.