همه چیز درباره لاک‌های دوست‌داشتنی ناخن

لاک‌های ناخن جزو محصولات آرایشی محبوبی هستند که کمتر کسی به تاریخ انقضای آنها یا احتمال فاسدشدگی آنها توجه می‌کند. اما واقعا چه زمانی می‌توان تشخیص داد که لاک ناخن دیگر قابل استفاده نیست؟

به گزارش تازه‌نیوز، آیا استفاده از لاک ناخنی که بافتش دوفاز شده، هنوز امکان‌پذیر است؟ اگر بافتش بیش‌ازحد چسبنده باشد چطور؟ و اگر لاک ناخن خراب شده باشد، روش صحیح برای دور انداختن آن و جلوگیری از آسیب‌رسانی به محیط زیست چیست؟ به همه این سوالات در این گزارش پاسخ داده شده است.

آیا هنوز هم می‌توان از لاک ناخن دوفازشده استفاده کرد؟

در بیشتر موارد می‌توان از این لاک‌ها استفاده کرد. بافت لاک ناخن در حالت عادی زمانی دوفاز می‌شود که ترکیبات رنگی (ذرات رنگدانه‌ای معلق در فرمول) دارای وزن‌های متفاوتی باشند. در این حالت، ترکیبات سنگین‌تر به‌مرور زمان در قسمت پایینی محفظه لاک قرار می‌گیرند و ترکیبات سبک‌تر به قسمت بالایی محفظه لاک منتقل می‌شوند. تکان دادن سریع و کامل لاک ناخن می‌تواند این ترکیبات را دوباره در کنار همدیگر قرار بدهد و لاک ناخن را برای استفاده آماده کند.

آیا می‌توان از لاک ناخنی که بافتش چسبنده شده، ‌استفاده کرد؟

اگر هنگام بیرون آوردن برس لاک از محفظه‌اش با رشته‌های چسبنده لاک مواجه شدید، لازم نیست نگران شوید چون در این حالت هنوز می‌توان از لاک ناخن استفاده کرد. درواقع این حالت به شما نشان می‌دهد که تاریخ انقضای لاک ناخن در حال اتمام است و باید هرچه سریع‌تر از آن استفاده کنید.

استاندارد جهانی برای طول عمر لاک ناخن هم دو سال پس از باز کردن اولیه درب بطری آن است. پس اگر هنوز دو سال از باز کردن لاک ناخن نگذشته، می‌توانید چند قطره استون خالص و رقیق‌نشده را به درون محفظه لاک اضافه کنید تا بافت مطلوب‌تری به ترکیبات چسبنده آن بدهید. البته در اضافه کردن استون خالص به لاک باید کاملا با دقت و احتیاط عمل کنید چون زیاده‌روی در این کار می‌تواند بافت لاک را آبکی کند یا باعث جدا شدن رنگدانه‌های درون لاک شود.

بهترین مکان برای نگهداری از لاک ناخن به‌منظور افزایش ماندگاری آن کجاست؟

اگر می‌خواهید که لاک ناخن ماندگاری زیادی داشته باشد و کیفیتش را زود از دست ندهد، حتما لاک‌ها را در مکان‌های تاریک و خشک مانند کمدها یا کشوها نگهداری کنید. نور یا گرمای بیش‌ازحد می‌تواند ساختار ترکیبی لاک را خراب کند و رنگ ترکیبات رنگدانه‌ای را هم تغییر بدهد.

در ضمن، ‌دهانه بطری لاک را پس از هر بار استفاده حتما کاملا تمیز و پاکیزه نگه دارید. اگر این کار را جدی نگیرید، ترکیبات لاک در دهانه بطری جمع می‌شوند و نمی‌گذارند که درب بطری به‌صورت کامل و صحیح بسته شود. همین اتفاق، نفوذ هوا به درون بطری لاک را امکان‌پذیر می‌کند و بافت مطلوب لاک را از بین می‌برد.

چگونه تشخیص بدهیم که لاک ناخن دیگر قابل استفاده نیست؟

اگر حدود ۲ سال از باز کردن لاک ناخن گذشته است یا اگر نمی‌توانید به‌راحتی و مثل همیشه از آن استفاده کنید یا مشکل با تکان دادن دوباره لاک حل نمی‌شود، ‌حتما باید لاک ناخن را دور بیندازید.

چگونه لاک ناخن فاسد را دور بریزیم؟

هرگز بطری لاک ناخن را در سطل زباله خانه نیندازید یا محتویات آن را درون سینک ظرف‌شویی نریزید. ترکیبات شیمیایی درون لاک ناخن، این محصول را به یکی از زباله‌های خطرناک خانگی تبدیل می‌کنند که باید با دقت و احتیاط دفع شوند. بطری لاک ناخن فاسد باید به‌صورت کاملا دربسته به نزدیک‌ترین محل جمع‌آوری زباله در منطقه سکونت خودتان منتقل شود.

منبع: سلامت

بیشتر بخوانید:

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.