اومیکرون در ایران؛ شروع موج ششم کرونا در دی ماه؟

ورود ویروس جهش یافته اومیکرون به ایران باعث نگرانی از وقوع موج ششم کرونا در کشور شده است.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل ازفرارو، کمیته اپیدمیولوژی و پژوهش کمیته علمی کرونا بر این عقیده است که در اغلب کشور‌هایی که وجود اومیکرون گزارش شده، نه تنها در طول ۲ تا ۴ هفته این سویه توانسته جای دلتا را بگیرد، بلکه در همین مدت به سرعت تعداد موارد در این کشور‌ها را هم افزایش داده است.

طبق تحقیقات این کمیته میزان مبتلایان به اومیکرون در سراسر جهان در طول ۲.۴ تا ۳.۵ روز افزایش دو برابر را به ثبت رسانده اند؛ بنابراین باید منتظر افزایش قابل توجه مبتلایان به اومیکرون در روز‌های آینده باشیم.

اپیدمیولوژیست‌های این کمیته می‌گویند که در بیشتر کشور‌ها بین شناسایی اولین موارد اومیکرون تا رخداد یک افزایش شدید با شیب تند موارد بیماری، کمتر از دو هفته فاصله زمانی بوده است.

با این وجود آن‌ها پیش بینی می‌کنند که در یک یا دو هفته اول دی ماه اولین آثار افزایش موارد بیماری در نقاطی از کشور و در آمار کلی کشور مشاهده شود. به فاصله دو هفته از آن هم یعنی هفته سوم و چهارم دی ماه، موج ششم واضح و بزرگی از موارد عفونت کرونا شکل بگیرد.

پیش از این، حمید رضا جماعتی، دبیر کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا هشدار داده بود که در صورت عدم بازگشت محدودیت ها، موج بعدی کرونا با اومیکرون در پایان دی ماه خود را نشان دهد.

در همبن ارتباط بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.