بیت‌کوین این افراد را ثروتمند کرد!

بیت کوین یک دارایی دیجیتال و سیستم پرداخت با ارزش بازار حدود ۹۱۴ میلیارد دلار است، اولین صندوق قابل معامله در مبادلات بیت کوین (ETF) در اکتبر ۲۰۲۱ راه اندازی شد و ارزش این ارز دیجیتال را به بالاترین حد خود رساند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از خبرآنلاین ،بیت کوین از سال ۲۰۰۹، مجموعه ای شگفت انگیز و متنوع از میلیونرها را ایجاد کرده است، این میلیونرها با ایجاد محصولاتی برای رشد اکوسیستم هنوز نوپا بیت کوین درآمد کسب کرده اند. به عنوان مثال، برخی صرافی هایی را برای تجارت ارز دیجیتال و مشتقات آن ایجاد کرده اند. دیگران از آن برای ایجاد محصولات مالی و توکن‌هایی استفاده کرده‌اند که در نهایت آنها را قادر به استخراج میلیون‌ها دلار کرده است. محصولات و خدمات آنها از افزایش محبوبیت و قیمت بیت کوین بهره مند شده اند.

البته، بیت کوین یک طبقه دارایی پرخطر بود و هنوز هم است. فقدان سازمان های نظارتی و نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال مجرمان و سرمایه‌گذاران را به یک اندازه جذب کرده است. اما این اشکالات تنها دستاوردهای میلیونرهای بیت‌کوین را برجسته می‌کند، زیرا آنها نه تنها اولین پذیرندگان بیت‌کوین بودند، بلکه فرصت‌های اقتصادی آن را نیز پیش‌بینی می‌کردند.

صعود سام بنکمن فرید به وضعیت میلیاردر ارزهای دیجیتال نسبتاً سریع بوده است؛ دانش آموخته ۲۹ ساله MIT FTX، یکی از محبوب ترین صرافی های رمزنگاری جهان را در سال ۲۰۱۹ تأسیس کرد و ارزش آن در آوریل ۲۰۲۱ توسط فوربس ۸.۷ میلیارد دلار برآورد شد. بنکمن فرید زمانی که بیش از ۵ میلیون دلار به کمپین انتخاباتی جو بایدن، رئیس جمهور کنونی ایالات متحده در سال ۲۰۲۰ کمک مالی کرد، تیترها را به خود اختصاص داد.

تایلر و کامرون وینکلووس میلیون‌ها دلاری را که از شکایت خود علیه فیس‌بوک به دست آوردند، در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کردند؛ پس از افزایش قیمت بیت کوین در اواخر سال ۲۰۱۷، آنها اولین میلیاردرها در اکوسیستم کریپتو شدند. فوربس دارایی خالص آنها را ۳ میلیارد دلار تخمین زده است.

در حالی که بیشتر ثروت تخمینی آنها از سرمایه گذاری در ارزهای رمزپایه به دست می آید، دوقلوهای Winklevoss نیز کارآفرین هستند که مبادله ارزهای دیجیتال Gemini را راه اندازی کردند. ارزش این صرافی پس از جمع آوری سرمایه ۴۰۰ میلیون دلاری در نوامبر ۲۰۲۱، ۷.۱ میلیارد دلار بوده است. آنها همچنین صاحب Nifty Gateway، پلتفرمی برای خرید و فروش توکن های غیرقابل تعویض (NFT) هستند.

بری سیلبرت مدیر اجرایی و بنیانگذار گروه ارز دیجیتال (DCG) است. فوربس دارایی خالص او را ۱.۶ میلیارد دلار ذکر کرده است. ماموریت این شرکت تسریع در توسعه سیستم مالی جهانی است. این کار را با ساخت و حمایت از شرکت‌های بیت‌کوین و بلاک چین انجام می‌دهد.

رایان آرمسترانگ موسس Coinbase، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال آمریکای شمالی از نظر حجم معاملات است. او پس از ترک شغل خود به عنوان مهندس نرم افزار در Airbnb در سال ۲۰۱۲ این صرافی را تأسیس کرد. آرمسترانگ ۱۹ درصد از سهام کوین بیس را در اختیار دارد و ارزش آن توسط فوربس در دسامبر ۲۰۲۱ به ۱۰.۹ میلیارد دلار تخمین زده شده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.