ویژگی جالب آیفون ۱۵ را بشناسید!

دوربین با لنز تاشو برای حل مشکل کمبود فضا در گوشی‌ های هوشمند طراحی شده که این لنز‌ها کیفیت بزرگنمایی در تصاویر را بهبود می‌ بخشند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران، اپل آیفون ۱۴ و احتمالاً سال بعد آیفون ۱۵ را عرضه خواهد کرد. به نظر می‌رسد که جزئیاتی مربوط به ویژگی‌های آیفون ۱۵ در حال حاضر  افشا شده باشد. براساس یادداشت یک متخصص فناوری، ادعا می‌کند که انتظار می‌رود آیفون ۱۵ از طراحی دوربین با لنز تاشو استفاده کند که به عنوان دوربین پریسکوپ نیز شناخته می‌شود. دوربین‌های قدیم و سنتی به نوری که به سنسور می‌تابد متکی هستند، دوربین پریسکوپ هم همچنان به نور متکی است اما به جای اینکه نور مستقیماً به سنسور بتابد، ابتدا از یک منشور عبور می‌کند.

دلیل اصلی استفاده از سیستم دوربین پریسکوپ در گوشی‌های هوشمند به دلیل مشکل کمبود فضا است. دوربین‌های قدیمی‌تر دارای لنز و بدنه بسیار بزرگ هستند به همین خاطر برای این دوربین‌ها وجود فضای بزرگ و کافی یک مسئله مهم است اما از آنجایی که گوشی‌های هوشمند باریک هستند، سیستم پریسکوپ اساسا یک راه حل است و می‌تواند مشکل کمبود جا را برطرف کند.

در نهایت، گفته می‌شود که دوربین پریسکوپ امکان قابلیت‌های بزرگنمایی یا زوم بسیار بیشتری را فراهم می‌کند که به زوم دیجیتال (که در اصل برش تصویر است) متکی نیست. زوم آیفون در حال حاضر بهترین مورد در میان گوشی‌ها نیست اما یک سیستم پریسکوپ به طور بالقوه می‌تواند به آیفون اجازه دهد تا به بهترین گوشی در بخش زوم تبدیل شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.