واکنش‌ها به پرداخت یارانه جدید/ دولت با این وعده‌ها به مردم کلک زده!

یارانه جدید حاصل از حذف ارز دولتی در حالی قرار بود که آذر ماه پرداخت شود که هنوز خبری از آن نیست!

به گزارش تازه‌نیوز، قرار است از دی ماه یارانه‌ها دو برابر شود و به مشمولان بن خرید کالا داده شود. در حال حاضر دو یارانه نقدی و معیشتی بنزین به خانوارها پرداخت می‌شود که به گفته معاون اقتصادی رئیس‌جمهور از این ماه علاوه بر یارانه‌ای که به صورت نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود بن خرید کالا نیز داده شود.

آنگونه که جعفر قادری، نماینده مجلس اعلام کرده یارانه جدید قرار است به هفت دهک اول جامعه پرداخت شود. دولت‌ هم در بودجه پیش‌بینی کرده که سه دهک از یارانه‌بگیران حذف شود. بنابراین احتمالا مشمولان همان ۶۰ میلیون نفری باشد که یارانه بنزین دریافت می‌کنند.

در خصوص مبلغ یارانه نیز پیش‌بینی می‌شوند که به یک خانوار چهار نفره، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به صورت نقدی و ۴۰۰ هزار تومان نیز به صورت بن کارت خرید کالا پرداخت می‌شود.

واکنش مخاطبان تجارت نیوز به این تصمیم دولت به شرح زیر است:

گروهی از مردم می‌گویند چرا دولت مشمولان را هفت دهک اعلام کرده، چرا که هفت دهک یعنی کسانی که یارانه معیشتی می‌گیرند. در حالی که برخی از خانوارها مستحق دریافت یارانه هستند اما هیچ یارانه‌ای نمی‌گیرند.

  • تجربه ثابت کرده اگه ۱۰۰ تومن جیب مردم بریزی ۱۰ برابرشو از جیب دیگه ش در میاری
  • این یارانه به اصطلاح معیشتی کاملا ناعادلانه است وبه کسانی پرداخت میشود که اصلا نیازمند نیستند
  • اگر قرار باشد یارنه ها زیاد شود باید برای کل مردم زیاد شود نه برای یک عده بقیه ای مردم فقط نظارگر باشند باید عدالت بر قرار باشد به یکی بدن به یکی ندن این یعنی نمیدانم چی

این یارانه هم مثل یارانه‌های قبلی

از آنجایی که رئیس دولت وعده افزایش یارانه‌ها از آذر ماه را داد و معاون اقتصادی او نیز وعده خبر خوش در آذر ماه را داده بود که هیچ یک اجرایی نشد. حالا عده‌ای از مردم نسبت به این خبر افزایش یارانه‌ها ناامید هستند و آن را باور نکرده‌اند.

  • هر چه اذر ماه یارانه اضافه شد منتظر دی باشید دلتون خوش کردید به یارانه که معلوم نیس میدن یانه اینم مثل روحانی
  • والا هی میگن از آذر از دی یارانه زیاد میشه مسخره کردن ملت رو مردم تخم مرغ هم نمیتونن بخرن بخورن برنج خیلی گرون شده فکر کنم بدبخت مردم کارگر باید عید به عید برنج بخورن کی به این مردم میرسه خدا میدونه همه دارن تلف میشن اینا هم با این وعده ها کلک زدن مردم بیچاره رو
  • به خدا توکل هی میگن اول آذر آخر آذر بالاخره دی یا آذر یارانه ها زیاد میشه ؟؟؟؟
  • بنده خدا این دولت فقط امروز فردا می‌کنه دل ما خوش می‌کنه کدام یارانه کدام پول دلتون خوش کنید ک بهتون میده

از آنجایی که دولت سابقه اجرایی نکردن وعده‌های خود را دارد و با ورود به دی ماه هنوز جزئیات این یارانه مشخص نیست، این پیش‌بینی مردم برای پرداخت یارانه از دی ماه نیز دور خیلی احتمال بعیدی نیست.

بیشتر بخوانید:

 

۱ نظر
  1. حسین

    مردن رو خر فرض نکنید
    کاملا واضحه میخوان بنزین گرون کنن
    بیست لیتر به هر ایرانی… خنده داره
    هر خانواده تو ایران لاقل یه ماشین داره
    میانگین تعداد خانوار رو هم اگر تو بهترین حالت ۴ نفر بگیریم میشه ۸۰ لیتر کسی هم به فروختن بنزین نمیرسه چه روشی رو برای خر کردن مردم انتخاب کردن !
    ما منتظریم تو اجرا کن طرح ها تو
    تو هم منتظر بعدش باش
    آقای رئیسی تو سید محرومان نیستی

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.