چرا باید روتین مراقبت از مو داشته باشیم؟

در این مطلب برای شما توضیح خواهیم داد که چرا موها نیز همانند پوست صورت به یک روتین زیبایی نیاز دارند و چگونه می‌توان یک روتین زیبایی کامل برای موها طراحی کرد. 

به گزارش تازه‌نیوز، مراقبت از موها صرفا با خرید محصولات یا ابزارهای گران‌قیمت به نتیجه نمی‌رسد، بلکه با داشتن یک برنامه روتین و هوشمندانه محقق می‌شود که بخش‌های مختلفی دارد و موها را در بهترین حالت خودشان نگه می‌دارد. کسانی که برنامه روتین مناسبی برای مراقبت از موها دارند، پس از مدتی متوجه می‌شوند که موهایشان در بیشتر روزها از حالت‌پذیری خوبی برخوردار شده‌اند و دیگر با مشکلات قدیمی آزارشان نمی‌دهند.

نوع و بافت موهای خود را بشناسید 

اولین چیزی که باید مورد توجه شما قرار بگیرد، بافت و نوع طبیعی موهای خودتان است. پس در مرحله اول باید بدانید که آیا موهایتان نازک و شکننده است یا ضخیم و زبر؟ آیا بافت یکدست و صافی دارد یا موج‌دار و مجعد است؟

کسانی که با بافت و نوع موهای خودشان آشنایی دارند، می‌توانند محصولات بهتری برای موهایشان انتخاب کنند و روتین مناسبی را هم برای خودشان در نظر بگیرند. گام‌های بعدی عبارتند از شست‌وشو، نرم‌سازی، ‌مرطوب‌سازی، باز کردن گره‌خوردگی‌ها، محافظت، حالت‌دهی و درمان (در صورت نیاز).

از شامپوی شفاف‌کننده استفاده کنید 

شست‌وشوی منظم موها واقعا ضروری است، اما استفاده از شامپوی شفاف‌کننده برای این کار به نتیجه بهتری می‌رسد چون این شامپوها رسوبات باقی‌مانده در پوست سر و موها را جدا می‌کنند.

بعضی افراد تصور می‌کنند که هر شامپویی می‌تواند عملکرد کاملی داشته باشد، درحالی که شامپوهای شفاف‌کننده از این نظر بی‌رقیب هستند. البته به یاد داشته باشید که شامپوی شفاف‌کننده نمی‌تواند برای همیشه جایگزین شامپوهای معمولی شود.

استفاده از شامپوی شفاف‌کننده باید به یک‌بار در هر چند هفته محدود شود چون زیاده‌روی در استفاده از این شامپوها با ازبین‌بردن چربی‌های طبیعی پوست سر همراه می‌گردد.

از نرم‌کننده مناسب استفاده کنید 

استفاده از محصولات نرم‌کننده موها واقعا برای مراقبت از آنها ضروری است، اما آیا همه ما این کار را به‌درستی انجام می‌دهیم؟ درواقع این محصولات باید روی قسمت میانی موها قرار بگیرند و تا قسمت انتهایی موها پخش شوند، درحالی که بعضی افراد محصولات نرم‌کننده را روی پوست سر قرار می‌دهند که کار اشتباهی است.

اگر موهای بسیار خشکی دارید، می‌توانید از نرم‌کننده‌های غلیظ استفاده کنید یا از نرم‌کننده‌های بدون نیاز به آبکشی کمک بگیرید.

موها هم به مرطوب‌کننده نیاز دارند 

پوست صورت ما همیشه به مرطوب‌کننده نیاز دارد،‌ درحالی که استفاده از مرطوب‌کننده برای موهای سر نیز ضروری است. البته مرطوب‌کننده مخصوص موها باید در مقادیر کم استفاده شود و نوع مرطوب‌کننده انتخاب‌شده هم باید با بافت موهای شما تناسب داشته باشد. این محصولات قسمت‌های انتهایی موها را تقویت می‌کنند، احتمال شکستگی موها را کاهش می‌دهند و رطوبت مطلوب را هم درون آنها نگه می‌دارند. مرطوب‌کننده‌های مخصوص مو در قالب‌های روغن، لوسیون و سرم عرضه می‌شوند.

شانه کردن موها در حالت خیس یا تلاش برای باز کردن گره موها در این حالت، خطر آسیب‌دیدگی آنها را شدیدا افزایش می‌دهد. به همین دلیل هم همه ابزارهایی که برای کار با موها انتخاب می‌شوند، باید کیفیت بالایی داشته باشند. شانه‌های دندانه‌پهن از این نظر گزینه‌های بهتری هستند. اگر موهای شما بیش‌ازحد گره می‌خورد، بهتر است از سرم‌ها یا اسپری‌های بازکننده گره مو استفاده کنید. اگر نمی‌توانید از سشوار دور بمانید هم باید از اسپری‌های محافظ حرارتی برای موها کمک بگیرید.

منبع: سلامت

بیشتر بخوانید:

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.