وضعیت بازارها در هفته‌ای که گذشت/ بورس چقدر رشد کرد؟ +نمودار

بازار سهام در هفته گذشته بهترین عملکرد را بین بازارهای مالی ثبت کرد و عملکرد بورس، پنج درصد مثبت شد.

به گزارش تازه‌نیوز، شاخص بورس در هفته پایانی آذر ۱۴۰۰ روند مثبتی را طی کرد. بورس برخلاف هفته‌های گذشته با سیگنال‌هایی از پایان نسبی مذاکرات و آرامش بیش‌تر در بازار دلار روند مثبتی را ثبت کرد.

شاخص کل بورس در هفته گذشته حدود پنج درصد رشد داشت.

آیا بورس از چرخه منفی خارج می‌شود؟

پیام الیاس‌کردی، کارشناس بازار سهام گفت: بازار سهام سه هفته سخت را پشت سر گذاشت. شاخص کل از یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحد به یک میلیون و ۲۹۰ هزار واحد ریزش کرد و سهم‌ها در صف فروش قفل بودند.

وی افزود: بر اساس تحلیل تکنیکال، شاخص کل در محدوده یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد با مقاومت مواجه می‌شود و شاید بورس رفتار تکرارپذیری داشته باشد.

این کارشناس اظهار کرد: ارزش معاملات در دو روز پایانی هفته کمی امیدوارکننده بود و احتمالا هفته آینده شاخص کل به حدود کانال یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحد برسد. اگر ارزش معاملات افزایش یابد، خبر مثبتی مخابره شود و حقیقی‌ها خریدار باشند و حقوقی‌ها عرضه نکنند، احتمالا از لوپ منفی خارج می‌شویم.

وضعیت دلار در هفته پایانی آذر

قیمت دلار هفته سوم آذر را با نرخ ۲۷ هزار و ۴۱۰ تومان در سامانه سنا به پایان رساند اما در روز ۲ دی نرخ ارز به ۲۷ هزار و ۴۰۲ تومان رسید. قیمت دلار در هفته‌ای که گذشت روند با ثباتی را طی کرد و نوسان پایین‌تر از یک درصد را ثبت کرد.

وضعیت طلا و سکه در پایان آذر

قیمت طلا در هفته‌ای که گذشت حدود ۱٫۵ درصد رشد داشت. قیمت طلا در پنجشنبه دوم دی به یک میلیون و ۳۰۱ هزار تومان رسید.

قیمت سکه در بازار هفته پایانی آذر حدود ۱٫۸ درصد بازدهی مثبت داشت. سکه در پایان هفته‌ سوم آذر حدود ۱۳ میلیون و ۱۹۸ هزار تومان و پنجشنبه دوم دی حدود ۱۳ میلیون و ۲۲۲ هزار تومان قیمت خورد.

طلا و سکه گران شد؟

قیمت اونس طلا که از روز گذشته وارد کانال هزار و ۸۰۰ دلار شده است در بازار جهانی امروز نیز در همین کانال باقی ماند و با قیمت ۱۸۰۷ دلار معامله شد. در بازار داخلی ایران هم امروز همزمان با رشد قیمت اونس طلا ، قیمت سکه و قیمت طلا ۱۸ عیار بر مدار صعود قرار گرفت.

قیمت طلا ۱۸ عیار امروز توانست ۲ هزار و ۴۰۰ تومان بالا برود و روی یک میلیون و ۳۰۱ هزار و ۹۰۰ تومان قرار بگیرد. قیمت سکه هم ۲۰ هزار تومان گران شد و با ۱۳ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان معامله شد.

بیشتر بخوانید:

بازدهی بازارها

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.