قاتلان ایرانی که قبل از مجازات مردند!

بازخوانی پرونده قاتلانی که اجل قبل از اجرای حکم، جانشان را گرفت.

به گزارش تازه‌نیوز، سرنوشت قاتل همیشه به چوبه دار یا بخشش ختم نمی‌شود و گاهی قبل از این‌که به مرحله قصاص برسد، جان خود را بر اثر بیماری یا مرگی خودخواسته از دست می‌دهد. گاهی نیز خود قربانی جنایت دیگری می‌شود سرنوشتی که برای برخی قاتلان معروف به‌خصوص سریالی رقم خورد و آنها قبل از قصاص، تقاص کار خود را در زندان دادند.

مرگ پیرمرد فرزندکش
یکی از قاتلانی که مرگ او جنجالی شد، اکبر خرمدین نام دارد. پیرمردی که بعد از قتل پسر کارگردانش در شهرک اکباتان دستگیر و مشخص شد با همدستی همسرش، بابک را ابتدا مسموم و بعد خفه کرده بود. او بعد از قتل جسد پسرش را تکه‌تکه و در سطل‌های زباله رها کرده بود. پرونده قتل او با اعترافاتش درباره قتل دختر و دامادش جنجالی‌تر شد. او اعتراف کرد ابتدا دامادش را به شیوه قتل بابک از پا درآورده و چند سال بعد دخترش را هم به همین روش کشته است. متهم در جریان تحقیقات اظهارات ضد و نقیضی داشت و همه منتظر بودند تا او در جلسه دادگاه به تشریح جنایت‌های هولناکش و انگیزه خود بپردازد اما مرگ به او مهلت نداد و آخرین روز آبان امسال در زندان بر اثر ایست قلبی جان باخت.

خودکشی قاتل مخوف
مجید سالک‌محمودی، یکی دیگر از قاتلان سریالی است که مرگ خودخواسته‌ای برای خود رقم زد. او از زمستان سال۵۹ قتل‌های خود را آغاز کرد و زنان را با طناب خفه و جسد آنها را در کنار خیابان رها می‌کرد. پلیس سال ۶۵ با افزایش قتل‌ها، تحقیقات گسترده‌ای را آغاز کرد و او را سوار بر خودروی شورلتش دستگیر کرد. او در تحقیقات مقدماتی به قتل‌ها اعتراف کرد اما در بازداشتگاه با نوار دور پتو، خود را حلق‌آویز کرد و به زندگی‌اش پایان داد. با مرگ او راز قتل‌ها برای همیشه سر به مهر ماند و تعداد قتل‌های او بین ۲۴ تا ۴۹ نفر تخمین زده شد.

مرگ خودخواسته در بازداشتگاه
مهرماه سال۹۴، مردی با مرکز فوریت‌های پلیسی۱۱۰ شهرستان اسدآباد همدان تماس گرفت و از کشف جسدی حوالی یکی از روستاهای این شهر خبر داد. ماموران با حضور در این محل با جسد زن جوانی روبه‌رو شدند که ساعت‌ها از مرگ او می‌گذشت و وسایلی از وی سرقت شده بود. بررسی‌ها نشان می‌داد او بر اثر ضربه به سرش کشته شده است.
ماموران در جریان تحقیقات از رانندگان مستقر در پایانه تاکسیرانی همدان متوجه شدند مقتول به یکی از واحدهای حمل‌ونقل تاکسی مراجعه و حتی نام خود را به عنوان مسافر ثبت، اما ۱۵دقیقه بعد سفرش را لغو کرده است. این در حالی بود که شوهر مقتول گفته بود طلاها و کارت بانکی همسرش نیز سرقت شده است. جست‌وجوها برای دستگیری قاتل و رازگشایی از این جنایت ادامه داشت تا این که متهم فراری در شهرستان ساوه استان مرکزی در حالی که قصد داشت از کارت بانکی مقتول استفاده کند، شناسایی و دستگیر شد. متهم با انتقال به پلیس آگاهی شهرستان اسدآباد همدان به قتل این زن و قتل زن دیگری در یک سال قبل اعتراف کرد. او به بازداشتگاه پلیس منتقل شد اما با کوبیدن سرش به دیوار به زندگی‌اش پایان داد.

سکته قبل از محاکمه
سعید، نام قاتل سریالی دیگری است که بر اثر ایست قلبی جان باخت. او در خرداد و تیر سال۱۳۸۸، سه زن را در پوشش مسافربر سوار خودرویش کرد و به بیرون شهر کشاند و از پا درآورد. او بعد از خفه کردن قربانیانش، در تماس با پلیس محل رها کردن جسد را اعلام می‌کرد. قاتل پس از سومین جنایت، دیگر سراغ زن دیگری نرفت و ماموران با ردیابی‌های خود، او را دستگیر کردند. سعید در بازجویی‌ها به سه قتل اعتراف کرد و بعد از انتقال به بازداشتگاه پلیس، بر اثر سکته قلبی جان باخت. او در بازجویی‌ها مدعی شده بود، بعد از سومین قتل توبه کرده است.

قتل عقاب در زندان
وحید مرادی از نام‌های آشنا در فضای مجازی بود که با دستگیری او به اتهام قتل در یک مهمانی، نام او به رسانه‌ها کشیده شد. ۲۶اردیبهشت۹۷ در درگیری در یک مهمانی در خیابان۲۱ ولنجک، با ضربات چاقو یکی از دوستان ۲۸ساله‌اش به‌نام حسین را به‌قتل رساند. او پس از جنایت به سمت ترکیه گریخت اما هنگام فرار از کشور و در ۵۰۰متری مرز ترکیه توسط ماموران پلیس تهران دستگیر شد. مرادی در تحقیقات اولیه مدعی شد، مقتول، میزبان مهمانی بوده و به خاطر حرف‌هایی که در لایو اینستاگرامی زده بود او را به قتل رسانده است. چند روز پس از انتقال وحید مرادی که دوستانش به او لقب عقاب داده بودند، او در یک درگیری دسته‌جمعی در زندان به قتل رسید. چند مظنون در ارتباط با قتل او دستگیر و در دادگاه محاکمه شدند اما منکر قتل شدند.

مرگ قاتل بر اثر بیماری صعب‌العلاج
فروردین سال۹۰ مردی به نام مازیار در یکی از خیابان‌های شرق تهران پشت فرمان خودرویش با شلیک گلوله کشته شد. پلیس وقتی جنازه را کشف کرد که عامل جنایت به مکان نامعلومی‌گریخته بود. تحقیقات پلیسی آغاز شد و پلیس دریافت ساعتی پیش از پیداشدن جنازه مازیار، چند بار با یک مرد ۵۰ساله به نام فریدون تماس گرفته بود. به‌این‌ترتیب فریدون که سابقه کیفری در پرونده‌اش داشت و به بیماری صعب‌العلاجی مبتلا بود، بازداشت شد. وی به قتل دوستش با شلیک گلوله و با انگیزه اختلاف مالی اعتراف کرد. فریدون سپس صحنه قتل را بازسازی کرد و با تکمیل تحقیقات کیفرخواست علیه متهم صادر شد. قرار بود متهم محاکمه شود اما چهار ماه بعد از جنایت در دوم مرداد همان سال در زندان رجایی‌شهر جان سپرد.

منبع: جام‌جم

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.