آقایان از «برجام را پاره کنیم» رسیدند به «مذاکره با آمریکا»!

معاون سردبیر روزنامه سازندگی معتقد است هر عمل رئیسی در نظر علم‌الهدی کار بسیار بزرگ است در حالی که در دولت روحانی کفر مطلق بود!

به گزارش تازه‌نیوز، اکبر منتجبی، معاون سردبیر روزنامه سازندگی در رابطه با تفاوت انتقاد به دولت روحانی و رئیسی به رویداد‌۲۴ می‌گوید:

اولین دلیل مواضع متناقض برخی مسئولان در قبال رفتار و عملکرد دولت رئیسی در مقایسه با دولت حسن روحانی این است که دولت مستقر از خودشان است و هرکسی هم به دولت رئیسی بگوید بالای چشم شما ابروست، منتقد محسوب می‌شود، حتی اگر آن نقد سازنده باشد. برای نمونه آقای علم الهدی هفته گذشته درخواست تندی مطرح کرده بود و خواسته بود رسانه‌های منتقد دادگاهی شوند.

درباره ایشان باید بگویم مواضع سینوسی دارد و مشخص است دولت داماد خود را دوست دارد و هر صحبت و نکته‌ای که از دولت مطرح می‌‍شود، عمل و کار بسیار بزرگی است و اگر همین گفتار و عملکرد در دولت آقای روحانی بود، کفر مطلق بود. به طور مثال به پرونده هسته‌ای نگاه کنید؛ آقای روحانی هم رفته بود که مشکل را حل کند، ولی خب به هردلیلی سنگ‌اندازی شد و آقای علم الهدی و دیگران منتقد این وضعیت بودند و می‌گفتند چرا با آمریکا مذاکره می‌کنید؟ یا روزنامه کیهان و شریعتمداری می‌گفتند باید برجام را پاره کرد و از آن خارج شد اما اکنون همه آن‌ها می‌گویند باید مذاکره کرد و مشکل را حل و فصل کرد و اتفاقا مذاکره برای مذاکره نباشد و سریعتر توافق کنید. البته این حرف درست است و باید همان زمان که دولت روحانی روی کار بود و تیم ظریف برای مذاکره رفته بودند نیز همین حرف‌ها زده می‌شد. مشکلات کشور عظیم و زیاد است و مردم تحت فشار اقتصادی هستند. در این شرایط که تیم رئیسی برای مذاکره رفته‌اند، در جریان اصلاح‌طلب و میانه‌رو و توده مردم هیچ‌کس مخالف نیست و همه می‌گویند روند فرسایشی در پیش نگیرید و به یک توافق برد-برد دست پیدا کنید.

معاون سردبیر روزنامه سازندگی می‌گوید: یادمان نرفته رسانه‌هایی همچون وطن امروز و کیهان یا روزنامه جوان و تریبون‌های نماز جمعه چه انتقاد‌ها و توهین‌هایی به دولت روحانی و تیم مذاکره کننده می‌کردند. مگر به‌خاطر همین کار‌هایی که رئیسی می‌کند، هر روز نمی‌خواستند روحانی را استیضاح کنند؟ حالا اما نه تنها خودشان این انتقاد‌ها را ندارند، بلکه به کسانی که احیانا می‌گویند این روشی که انتخاب کردید، روش درستی نیست و چرا مثلا با روسیه درباره قرارداد ۲۵ ساله صحبت می‌کنید؟ و … را به عنوان یک توهین می‌دانند و اصلا برنمی‌تابند و افراد و رسانه‌هایی که این سخنان را مطرح می‌کنند را دشمن و نفوذی دشمن معرفی می‌کنند.

این مطالب را هم بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.