پیش بینی قیمت دلار در هفته آینده/ بازار ارز در فاز نزولی؟

قیمت دلار در آخرین هفته پاییز نوسان کمی داشت و در صرافی‌های بانکی تا محدوده ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان رسید. پیش‌بینی‌ها برای قیمت دلار در هفته آینده چیست؟

به گزارش تازه‌نیوز، با این که قیمت دلار در هفته گذشته نوسان چندانی نداشت اما در میانه هفته روند نزولی گرفت، در آخرین روزکاری هفته این روند اصلاح شد، دلار کمتر از ۳۰۰ تومان صعود داشت.

براساس اعلام صرافی ملی قیمت دلار برابر با ۲۷ هزار و ۴۰۰ تومان است. البته این ارز در بازار آزاد نیز در همین محدوده قیمتی معامله شد.

اخبار مثبتی از مذاکرات هسته‌ای مخابره می‌شود که از نظر روانی تاثیر مثبتی روی بازار ارزی داشته است. از سویی دیگر با توجه به نزدیک شدن سال جدید میلادی و افزایش مسافرت‌ها، افزایش تقاضا می‌تواند در بلندمدت روی قیمت دلار تاثیر بگذارد.

حسین مریدسادات، کارشناس اقتصادی در گفتگو با تجارت‌نیوز در خصوص قیمت ارز می‌گوید: نرخ دلار در هفته‌ای که گذشت در بازه ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان‌ نوسان داشت. روز شنبه صعودی آغاز کرد اما از روز یکشنبه تا سه‌شنبه در مدار اصلاح قرار گرفت و در اولین روزهای زمستان وارد فاز صعودی شد.

وی در ادامه تاکید می‌کند: دلار در هفته آینده در یک روند نوسانی نزولی قرار دارد که با توجه به اخبار ممکن است وارد فاز اصلاحی شود.

این کارشناس اقتصادی توضیح می‌دهد: قیمت ۲۸ هزار تومان یک ناحیه مقاومت معتبر و روانی برای دلار است که معمولا هر زمان به این ناحیه می‌رسد برای بازار می‌توان یک ناحیه برگشت متصور بود.

مرید سادات می‌گوید: در حال حاضر با توجه به متغیرهایی که وجود دارد و بحث مذاکرات برجام و سایر مولفه دلار بازه قیمتی بین ۲۷ تا ۲۸ هزار تومان نوسان می‌کند اما ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان یک ناحیه مقاومت  برای قیمت دلار در هفته پیش رو است.

وی در ادامه توضیح می‌دهد: خبرهای مثبتی از مذاکرات برجام به گوش می‌رشد که تا این لحظه تاثیر روانی مثبتی بر روی قیمت دلار داشته است.

به گفته این کارشناس اقتصادی بخشی از قیمت دلار براساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود، با توجه به نزذیک شدن فصل مسافرت‌ها تقاضای ارز خصوصا دلار در بازار افزایش پیدا می‌کند. احتمال افزایش قیمت دلار در آینده وجود دارد.

مریدسادات در نهایت تاکید می‌کند: با توجه به افزایش تقاضا ممکن است دلار محدوده ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومانی بشکند و وارد محدوده ۲۸ هزار تومانی شود که در این زمان کنترل بازار بسیار مهم است.

این مطالب را هم بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.