افشاگری سی‌ان‌ان: عربستان با کمک چین در حال تولید موشک بالستیک پیشرفته است! +عکس

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان در یک گزارش اختصاصی به نقل از آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا فاش کرد که عربستان سعودی فعالانه با کمک چین در حال تولید موشک‌های بالستیک است.

به گزارش تازه نیوز، سه منبع آگاه در این زمینه به سی‌ان‌ان گفته‌اند که عربستان در گذشته خریدار موشک‌های دوربرد از چین بود اما تاکنون به عنوان کشوری که خود سازنده این نوع موشک‌ها باشد، شناخته نشده بود.

تصاویر ماهواره‌ای نهادهای اطلاعاتی آمریکا که سی‌ان‌ان به آن‌ها دست یافته است نشان می‌دهند که عربستان دست‌کم در یک پایگاه، در حال تولید موشک‌های بالستیک است.

تصاویر ماهواره‌ای که تحرکات در پایگاهی واقع در منطقه الدوادمی عربستان در فاصله روزهای چهارم آبان تا ۱۸ آبان امسال را ثبت کرده است، بیانگر تلاش ریاض برای تولید موتور موشکی بر اساس سوخت جامد است.

کارشناسان با استناد به این تصاویر از ریخته‌گری موتورهای موشک دارای سوخت جامد و گودال ایجاد شده برای دفع باقی‌مانده سوخت خبر داده‌اند.

دو منبع مطلع تایید کرده‌اند که در ماه‌های گذشته اطلاعات طبقه‌بندی شده‌ای در اختیار برخی از نهادهای اطلاعاتی آمریکا و همچنین شورای امنیت ملی کاخ سفید قرار گرفته بود که بر اساس آن، عربستان فناوری موشک‌های بالستیک را از چین دریافت کرده است.

به گزارش سی‌ان‌ان، دولت جو بایدن اکنون با این مسئله روبروست که آیا پیشرفت‌ موشکی بالستیک عربستان سعودی می‌تواند توازن قوا را در منطقه تغییر دهد؟

۱ نظر
  1. محمدرضا کیانفر

    محسن جلیلوند کارشناس سیاسی گفت: چین عربستان را موشکی می‌کند تا خطر جنگ بین ایران و عربستان کاهش یابد.

    آقای جلیلوند،
    کاملاً در اشتباهید چین ابداً به فکر جنگ و صلح ما نیست بلکه فقط درصدد سیر کردن شکم یک و نیم میلیارد ملت خدازده خودش می‌باشد.
    گر تو خواهی تا به سر گرداندت، چون فلک زیر و زبر گرداندت.
    سرنگون نه پای در دریای او، در شکن با شیوه و سودای او.

    سرور گرامی،
    تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
    1- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی.
    2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی.
    با تشکر از توجه شما.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.