دولت در جریان گرانی‌های روزانه هست و هر روز پیگیری جدید می‌کند؟

دستورات رئیس‌جمهور برای ارزان شدن و گران نشدن کالا ظاهرا نتوانسته تاثیری روی بازار بگذارد!

به گزارش تازه‌نیوز، دستورات رئیس‌جمهور برای کنترل قیمت‌ها و نظارت بر بازار، ظاهرا مخاطب خاصی ندارد چنانکه در گزارش انتقادی روزنامه شرق آمده است: یکشنبه هفته پیش، چند روزی مانده به شب یلدا، رئیسی در جلسه هیئت دولت تأکید کرد که لازم است روند نظارت بر قیمت کالاها به‌ویژه اقلام ضروری و معیشتی مردم تشدید شود تا شاهد افزایش قیمت برای برگزاری این شب نباشیم.

 

او حتی به وزارت جهاد کشاورزی و ستاد تنظیم بازار دستور داد که با تشدید نظارت‌ها برای بازار شب یلدا کاری کنند که مردم برای تهیه اقلام مورد نیاز خود با کمبود و گرانی قیمت‌ها مواجه نباشند. برخلاف سال گذشته که وضعیت کرونا باعث شده بود مردم شب یلدا را در خانه‌های خود برگزار کنند و دورهمی نداشته باشند، امسال بسیاری از میهمانی‌ها برقرار بود و اتفاقا میوه و آجیل نیز فراوان، اما رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار در گفت‌وگویی اعلام کرد که جیب مردم کوچک شده است و مردم تمایلی برای خرید آجیل و خشکبار از خود نشان نداده و امسال خرید مردم نسبت به سال گذشته یک‌چهارم شده است. نایب‌رئیس اول اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی هم گفت که میزان خرید میوه در شب یلدا 1400 نسبت به سال گذشته که بیماری کرونا در کشور همه‌گیر شده بود 30 درصد کاهش پیدا کرد.

حرف‌های بدون عمل رئیس‌جمهور و گرانی‌های هفته گذشته باعث شد تا فضای مجازی پر شود از انتقاد و گلایه از رئیسی که انگار هنوز باور ندارد رئیس‌جمهور است و دولت اوست که باید اوضاع را سروسامان دهد و معلوم نیست وقتی به گرانی‌ها و شرایط مردم اعتراض می‌کند دقیقا چه کسی را مخاطب حرف‌های خود می‌داند.

 

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.